Na jaké analytické akce jít v roce 2020 (číslo 4 vás šokuje)

Adam Šilhan   31. 1. 2020


Na jaké akce má smysl jít, když se člověk zajímá o digitální / marketingová / webová data? Tyhle se snažím pravidelně navštěvovat.

Bez sebevzdělávání to nejde, a tak jsem vytvořil seznam akcí na pomezí analytiky a marketingu, kam rád jezdím. Shodou náhod jsou všechny zdarma, a jedinou překážkou k účasti je tedy váš čas. Kdo si je podle mě užije?

  • marketingoví a weboví analytici
  • datoví analytici, kteří chtějí nahlédnout do marketingu
  • marketéři, kteří nechtějí jen klikat a přemýšlí nad daty

Nenajdete tu absolutní výčet akcí, na které se dá jít. Přijde mi hloupé doporučovat ty, kam pravidelně nechodím nebo kde jsem byl naposledy před pár lety. Tyhle jsem navštívil loni, a protože mi přijdou hodnotné, plánuji se opět zúčastnit.

MeasureCamp Czechia – 5. září, Brno

Původem londýnská nekonference si zvládla vybudovat své jméno i u nás. Ze začátku byla zaměřená čistě na webovou analytiku, dnes se rozšiřuje i do oblastí business intelligenceonline marketingu. Tímhle průnikem je pro mě unikátní. Primárně ji doporučuju, pokud se v analytice alespoň trochu pohybujete, ale podle zpětné vazby si na ní dokáže vybrat i ten, kdo v oboru teprve začíná.

Letošní ročník se uskuteční 5. září v Brně, určitě doporučuji i MeasureCamp Bratislava (28. března). Termíny dalších měst pak najdete na korporátním webu, případně je Marek Lecián nahodil do vlastního kalendáře. Pokud vás moc neberou přednášky a chcete se s ostatními analytiky jen tak potkat a pokecat, je tu MeasureBowling (26. března).

 

Just Analytics Wednesday (JAW) – ?

Další akce od českých organizátorů MeasureCampu, tentokrát vychází z mezinárodního formátu Web Analytics Wednesday. Témata tu už nejsou omezena čistě webem a během večera zazní 2‑3 přednášky od lidí z oboru. JAW klade důraz na to, aby si lidé z programu odnesli buď přímo postup, který můžou replikovat, seznámení s problémem, který neznali nebo aby je donutil přemýšlet nad tím, jak pracují. Všechno pak můžete s přednášejícími do hloubky probrat.

Loni proběhla jedna akce v Prazejedna v Brně, o letošních se zatím nic neví. Můžete jít štěstí naproti a organizátory trochu pošťouchnout, ideálně i nadhodit téma, které vás zajímá.

 

Livesport Talk – 2‑3x / rok, Praha

Pražský Livesport přináší aktuální informace milionům sportovních fanoušků, o zkušenosti se pak dělí na vlastní datové akci. Přednášky mi přišly nezvykle otevřené, často ukazovaly celkový postup a zmiňovaly použité technologie. Obsahově jsou primárně technické, ale třeba poslední Livesport Talk byl čistě analytický. Jde o profesionálně pojatou akci, na předchozí přednášky se můžete podívat ze záznamu.

 

Machine Learning Meetups – každý měsíc, Brno, Praha

O machine learningu se v posledních letech hodně mluví i v online marketingu. Abych měl lepší přehled, jak moc je veřejná debata mimo a jak velká úroveň bullshitu se v ní vyskytuje, chodím si jednou za čas poslechnout lidi, kteří (nejen u nás) hrají v rámci machine learningu první ligu (například předloni měl jednu přednášku v Brně Tomáš Mikolov). Před návštěvou se nicméně doporučuji podívat na pár videí do archivu, ať víte, jestli má pro vás akce smysl. 

Pokud chcete něco více do hloubky, oceníte konferenci Machine Learning Prague.

 

HUG: Big Data Meetup Prague – každý měsíc, Praha

Další z meetupů, kam chodím spíš kvůli přesahu do dalších odvětví. Ve webové ani marketingové analytice se člověk s velkými daty moc často nepotkává a když se poštěstí, tak mu k nim infrastrukturu vytvoří někdo jiný. Možná jsem měl štěstí na témata, ale navštívené přednášky mi přišly srozumitelné i pro lidi, kteří nejsou data inženýři – můžou tak obohatit každého analytika. Další naplánované meetupy najdete zde.

Doufám, že vás aspoň některé akce zaujaly a v průběhu roku se na nich uvidíme. Pokud vás zajímá přehled téměř všech českých marketingových akcí, doporučuji Jindřichův článek. Pokud vás to naopak láká techničtějším směrem, sledujte Kiwi kalendář IT událostí.

Seznam by nebyl úplný, kdybych nezmínil, že nám s Pavlem Šabatkou začíná 18. února další semestr (spíše začátečnické) Webové analytiky, který učíme na MUNI. Pokud se budete chtít přijít podívat, napište mně nebo Pavlovi a uvidíme, jestli se najde místo.