Jak začít s analytikou ve firmě

Autor Dominik Jirotka, 16. 7. 2024

Na letošním ročníku Czech On‑line Expo představili největší analytičtí odborníci v Česku zapeklitosti svého oboru. Věnovali se například tomu, jak analytické a datové myšlení, potažmo řešení adoptovat či implementovat do firem. Adam, Marek, RomanVašek se v sérii přednášek a následné panelové diskuzi zabývali nejen konkrétními problémy, ale rovněž i otázkami z publika. Spousta z nich směřovala k adopci analytických řešení. V tomto článku se podíváme na to, jestli analytiku potřebujete i jak analytická řešení začít aplikovat ve vaší firmě.


Začíná další MeasureCamp sezóna. Jak to vypadalo loni v Bratislavě?

Autor Dominik Jirotka, 11. 3. 2024

Nová sezóna MeasureCampů pomalu začíná. Pokud zvažujete, zda se letos na některý podíváte, přečtěte si, jak proběhl loňský ročník v Bratislavě. Sepsal jsem pro vás postřehy, které jsem načerpal. A že je toho plno! Na akci mě nejvíc překvapila komunita, která se kolem (nejen) webové analytiky vytvořila. Nabízí prostor pro nové kontakty a zajímavý networking.


3 tipy na práci s cost importem

Autor Tým Marketingu, 6. 3. 2024

Příchod GA4 změnil způsob, jakým obvykle pracujeme s cost importem. Nabízí nejen nové možnosti, změnil ale spoustu starých postupů. V článku si přečtete, jak s importem nákladů z reklamní systémů pracovat efektivně.


8 nejpalčivějších otázek o příchodu Consent Mode v2

Autor Dominik Jirotka, 21. 2. 2024

Google v listopadu oznámil změnu v přístupu ke sběru uživatelských dat. Informací o zavedení Consent Mode v2 způsobil pořádnou smršť mezi všemi, kteří se pohybují v marketingovém prostředí. Analytici zkoumají, jak tuto novou funkcionalitu správně implementovat, PPCčkaři se bojí, že jim v březnu přestanou fungovat kampaně či sběr publik a majitelé neví, zda mají správně nastavenou cookie lištu, aby se vyhnuli případným pokutám.



Jak na tvorbu webu

Autor Kateřina Herda, 2. 1. 2024

Postup tvorby webu si méně zkušení zákazníci představují velmi jednoduše. Aby byl web dlouhodobě úspěšný, musíte dopředu promyslet spoustu detailů a rozhodnutí. V článku vás provedu tvorbou webu od začátku do konce.


Cookie consent – nejčastější chyby a jak se jich vyvarovat!

Autor Dominik Jirotka, 22. 12. 2023

Odvětví webové analytiky zažívá v poslední době turbulentní časy. Začalo to Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR), změnou v přístupu ke cookies, vyžadujícím aktivní souhlas (tzv. opt‑in), či koncem mnohými oblíbeného nástroje Universal Analytics a nuceným přechodem na Google Analytics 4 (GA4).


Data Restart tučňáčíma očima

Autor Dominik Jirotka, 7. 11. 2023

Na letošní konferenci Data Restart vystoupil náš Adam s prezentací o atribuci a inkrementalitě. Tučňáčí parta coby fanouškovská základna tam samozřejmě nesměla chybět. Přečtěte si, jak vypadal den nabitý přednáškami, skvělým jídlem a networkingem. Ukážu vám zajímavé highlighty, které se vám při práci s daty budou hodit.



Použití measurement protokolu v GA4 vs. UA

Autor Jan Nobilis, 10. 10. 2023

Measurement protokol je skvělý a na použití jednoduchý nástroj. Je vhodný třeba v situacích, kdy potřebujete do Google Analytics posílat data jinak než běžně při zobrazování v prohlížeči jako návštěvník. Má sice svá omezení – nepošlete přes něj přímo geografické informace a data o zařízení, ale na druhou stranu jeho implementace ze strany backendu je velmi jednoduchá a náklady na provoz zanedbatelné.