Po čtyřech dnech bez spánku jsme vyhráli Facebook Hackathon

Lukáš Havlík   23. 8. 2016


Zúčastnili jsme se virtuálního Facebook Hackathonu a získali svůj první úspěch. Čtyři dny jsme se nezastavili, neohlíželi se doleva doprava a nakonec zvítězili v silné konkurenci vývojářů od Londýna, přes Istanbul až po katarské Dauhá!

Feidippidés. Zarputilý vytrvalec, cílevědomec, přesto nepoznaná legenda. Dva a půl tisíce let nazpět vyrazil na svůj životní příběh. A přiběhl. Jeho svalovité vypětí z Marathónu do Atén se pak stalo inspirací pro nespočet následovníků a olympijských borců. A taky pro nás v igloonetu. Nemuseli jsme ani nikam utíkat a stejně jsme zvítězili v mezinárodním souboji!

Jasně, to se nám to mluví, když jsme spíš než sprint volili pohodlné křeslo, a to nemluvím o obutí. Ale to nevadí. Cíl virtuálního Hackathonu byl totiž trošku jiný: vytvořit během několika dnů reklamní nástroj, který pomůže marketérům a klientům v pokročilé správě účtů. Soutěž spadala pod vývojářský program Marketing API Accelerator. Zúčastnit se mohl kdokoliv, kdo s API pracuje, kromě již oficiálních marketing partnerů.

Nutno zdůraznit, že by to bez znalosti práce s API nešlo. Z nedávného Markova článku už ale víte, že je pro nás práce s API standardem, kterým šetříme vlastní čas a klientům peníze. Článek doporučuji každému, kdo chce začít správu svých Facebook účtů automatizovat a dozvědět se vše, co k fungování Marketing API potřebuje.

Čtveřice odvážných

hackathon

Hackathonu jsme se za igloo nakonec zúčastnili čtyři. Nešlo přitom o štafetu, jak by se mohlo zdát, ale spíš o společný koordinovaný úprk. Bystrý rozum napoví, že backend aplikace řešil právě Marek, frontendovou linii naopak hájil Martin. Kuba pracoval na grafice a usměrňoval postup.

„Musíte se umět rozhodovat ve velmi krátkém čase. Stanovit si hlavní problém a ten řešit. Vše ostatní není tak podstatné. Na tuhle pravdu jsme naštěstí přišli zavčas. V opačném případě bychom si koledovali o pořádný skluz.“ Jakub Horký, vedoucí vývoje

Já jsem k tomu zaostřil na praktickou použitelnost, obsah, textace a marketingovou strategii. Zároveň jsem sledoval webináře, které Facebook k Hackathonu přichystal. Většina byla techničtějšího rázu, zaměřena na automatizaci, ale nikdy nechyběl dostatečný prostor na zodpovídání dotazů. U těch, které vyšly na čtvrtou ranní, bylo ovšem nesnadné nezamhouřit oka. Skoro všechny Facebook ale nakonec zveřejnil, mé svědomí si tak mohlo oddechnout spolu se mnou.

„Najhoršie je sa na niečom zaseknúť. Toho som sa trochu obával. Nakoniec sa ale ukázalo, že sme zohraný tým a môžeme sa na seba spoľahnúť. Podarilo sa nám prácu nafázovať a dôkladne naplánovať. Vdaka tomu som mohol v kuse sypať kód. Hackathon môžem len a len doporučiť.“ Marek Čepček, backend vývojář

Nakonec jsme však i díky čtyřdennímu horlivému zápalu stihli vše, co jsme si pro Hackathon vytyčili. Kromě práce na aplikaci jsme současně vytvářeli také její web. Sypáním kódů ovšem práce neskončila. Museli jsme ji nějakým způsobem předat porotcům z Facebooku, kteří hodnotili zejména vizi aplikace, její možný dopad, potřebu trhu, technickou zdatnost týmu a regionální relevanci.

Kromě vyplnění odesílacího formuláře jsme natočili krátké video s průchodem aplikací. To bylo dle našeho názoru kromě nápadu a její funkčnosti zásadním povoleným, ba doporučovaným dopingem, stojícím za našim konečným úspěchem.

„Makali jsme dvanáct hodin denně. Díky tomu jsme zjistili, že můžeme pracovat i třináct hodin denně. Šéf nás teď prostě miluje.“ Martin Kolář, frontend King

EMEA

Naše vítězství ve virtuálním Hackathonu má jednu sladkou kapku hrdosti, o které se musíme zmínit. Nešlo o klání jen v Brně, ani o boj v rámci České republiky, ba co víc ani Evropy. Předběhli jsme svou aplikací všechnu konkurenci v obrovitém regionu EMEA, zahrnujícího jak Evropu, tak Blízký Východ a celou Afriku. To nás zařadilo mezi nejúspěšnější igloo široko daleko.

Vytrvalá inspirace

V současnosti neúnavně pracujeme na dokončování úprav první verze a připravujeme se na její testování a spuštění. A to proto, abychom se podobně jako Feidippidés stali prvními opravdu úspěšnými Hackathon vytrvalci. Abychom pro vás byli inspirací s efektem co nejvyšší koncentrace adrenalinu v krvi; takové, která zažene strach z neznámého a dopomůže k odeslání přihlášky na další virtuální souboj, který je blíž a blíž. Nebojte, o všem se včas dozvíte, bude to pecka!

Facebook Marketing API Accelerator WinnerA pokud už se zrovna nepřihlásíte, na webu Acceleratoru najdete alespoň ukázku kódů, které můžete použít v práci s API. Projít můžete také cestami úspěchu společností, které s tím začaly už nějaký čas před vámi. A jak známo, cesty jsou ideální pro to někoho předběhnout.