AdWords ETA: Konec klasických textových inzerátů

Nikola Šéfrová   1. 3. 2017


Google v červenci 2016 zveřejnil nový rozšířený formát textových reklam ve vyhledávání. Od letošního února dokonce přestal klasické textové reklamy podporovat úplně. Budou nám chybět? Najděte odpověď v milionech zobrazení.

Vzpomínáte na tu radost, když nám Google dopřál potěšení v podobě rozšířených textových reklam? Super, konečně vytlačíme organic z první stránky SERPu. Už dávno tam nemá co dělat. Nadšení je fajn, ale co na to data? Pro zodpovězení této otázky jsme na třech účtech otestovali proti sobě staré textové reklamy a nové rozšířené.

Design testu

Testovali jsme zcela banální hypotézu. Jsou nové, delší a napohled větší reklamy skutečně výkonnější, jak jsme očekávali? Zaujmou svou nepřehlédnutelností naše zákazníky natolik, že se znatelně zvýší CTR oproti původním inzerátům? Pomůže více prostoru na popis produktu ke zpřesnění reklamy a zvýšení konverzního poměru?

nikola-eta

Test jsme spustili na dvou slovenských účtech a jednom českém. Na dvou větších účtech probíhal test měsíc a půl a pouze na nejmenším z vybraných účtů běžel test dva a půl měsíce. Za toto období se podařilo sesbírat celková data na základě více jak 8 milionů zobrazení a přes 700 tisíc prokliků, což lze bezpečně považovat za dostatečně reprezentativní vzorek.

Výsledek

Začněme s tím, co nevyšlo. Vyšší konverzní poměr bohužel nepřišel. Naopak byl nižší na všech třech účtech, ale jen o nějakou tu setinku procenta. Takže žádné zázračné zjištění, ze kterého by bylo možné něco vyvodit. Dejme tomu, že v novém textovém formátu máme ještě co vychytávat a nestačí jen přidat další znaky. 

Jak doporučuje Google na svém blogu, je třeba brát víc prostoru jako výzvu k novému a kreativnějšímu uvažování o textové reklamě a dál testovat.

Vyšší CTR? Ani to se nestalo. Na obou slovenských účtech o pár desetin procenta horší výsledek, ale vyrovnává to český účet s půl procentem vyššího CTR. Jsme znovu na rozpacích!

ProklikyZobrazeníCTRPrůměrná CPCKonverzeCenaCVR
Klasické29046134674568,38 %5,49 Kč25451 593 219,47 Kč0,88 %
ETA41092746886848,76 %5,49 Kč33862 254 300,88 Kč0,82 %

Shrnutí

Zjistili jsme, že naši zákazníci se do nového formátu textových reklam ještě nestihli zamilovat, ale Google ho má rád, a to je důležité. Zásadní čísla, která se v testu viditelně lišila, jsou počty zobrazení a v návaznosti na to i počty prokliků a hlavně počty konverzí. 

Oproti klasickým reklamám měly inzeráty ETA o 35 % více zobrazení, o 41 % více prokliků a přinesly o 33 % více konverzí. Google rozšířené textové reklamy prostě miluje, tak si nehraj na rebela a zamiluj se taky. Od 31. ledna ti už stejně nic jiného nezbývá.