15 nejlepších rozšíření Chrome pro marketér(k)y

Jan Koudela   10. 8. 2015


V každé práci existují kroky, které musíte často opakovat. Proč byste si ale nemohli ušetřit čas na lelkování tím, že ze svého obyčejného prohlížeče uděláte díky rozšířením multifunkční nástroj? 

Připravil jsem stručný seznam rozšíření pro zvýšení kvality vašeho každodenního pracovního života, které sám používám. Pojďme na to.

Top 15 rozšíření pro online marketing

1. The Great Suspender

Není to dlouho, co mě od něj kolegové odrazovali, že prý nefunguje a navíc žere operační paměť. To je dávno pryč. Automaticky vám uspí jednotlivé záložky, které právě nepoužíváte, a tím ji naopak šetří. Interval uspání si nastavíte podle sebe, stejně jako whitelist webových stránek, jichž se uspávání netýká. Must have, zvlášť když používáte superžrouta jménem Chrome.

The Great Suspender

2. Quick Tabs

Představte si 18 pracovních ploch, v nich otevřených 15 různých oken prohlížeče a v každém 5, 10 a více záložek. Přesně tak právě teď vypadá můj notebook. A vyznejte se v tom. Díky Quick Tabs můžete rychle vyhledávat mezi všemi otevřenými záložkami a dokonce i mezi těmi, které jste už zavřeli. To vše dokážete bez jediného kliknutí na myš.

Quick Tabs

3. OneTab

Last but not least správce záložek OneTab nejenže výrazně uvolní operační paměť, ale hlavně umožní získat přehled, když pracujete na několika úkolech zároveň. Skrze toto rozšíření si okna se záložkami uložíte a pojmenujete. Když se k nim později chcete vrátit, můžete je obnovit po jednom nebo jako celek a pokračovat, kde jste přestali.

OneTab

4. Facebook Pixel Helper

FB Pixel Helper je nenahraditelný ve chvíli, kdy si potřebujete ověřit správné nastavení Custom Audience pixelu anebo Facebook konverzních pixelů na stránce (jaký je v nich rozdíl?). Ukáže vám, jestli na právě navštíveném webu je nastavený nějaký pixel, jeho ID i dobu načtení. Má však své nevýhody.

Facebook Pixel Helper

5. Tag Assistant (by Google)

O tomto pomocníkovi se nemá cenu rozepisovat. Pokud pracujete s Google Analytics, Google Tag Managerem anebo potřebujete měřít konverze z AdWords, už jej dávno máte. Ale i ti z vás, kdo se nezabýváte analytikou, můžete Tag Assistant využít třeba pro obhlídku potenciálního klienta nebo konkurence stávajícího, jestli s tagy na svém webu vůbec nějak pracují.

Tag Assistant

6. Google Analytics URL Builder

Nevzhledný, ale funkční nástroj pro tagování běžné URL. Můžete si přednastavit vlastní výchozí tagy pro jednotlivé parametry. Komu obecně nevyhovuje práce s add-ony, může používat oficiální webovou verzi URL Builderu. Navíc pro AdWordsáře, kteří pracují s automatickým tagováním, nic převratného nepřináší.

GA URL Builder

7. Captain Obvious: Překladač Google

Tohle patří do základní výbavy. Tečka.

Překladač Google

8. Kontrola e-mailu Google

Jednoduché jak facka. Zobrazuje aktuální počet nepřečtených zpráv ve složce „doručené“ vašeho Gmailu. Nedoporučuji volnomyšlenkářům se stovkami nepřečtených mailů. Pro ně zcela ztrácí svůj význam.

Kontrola Gmailu

9. Sidekick (by HubSpot)

Trošku creepy parťák do nepohody. Sidekick ví, kdy si adresát přečetl váš e-mail. Když vám podezřele rychle po přečtení mailu s vaším CV a motivačním dopisem dorazí podivuhodně dlouhá zpráva, poznáte automatickou odpověď HR specialisty. Také poznáte, jestli váš šéf lže, když vám bude tvrdit, že váš e-mail nikdy neviděl. K tomu všemu nabízí další feature v podobě kontaktních profilů přímo na webu. Například tohle o nás „ví“ z Linkedinu.

Sidekick

10. RescueTime

Analytický nástroj doporučuji každému, kdo se chce nechat dobrovolně stalkovat 24/7/365 a miluje barevné grafy. K nezaplacení!

RescueTime

11. Bitly

Populární zkracovač URL. Samozřejmě najdete řadu konkurentů i jejich rozšíření, ale bitly vyhrává svojí uživatelskou přívětivostí při správě odkazů. Navíc pracuje s jednoduchými přehledy podle zdroje návštěvy a umožňuje vytvářet vlastní notifikace.

Bitly

12. Social Analytics

Social Analytics má pestrou paletu více či méně funkčních alternativ na měření online interakcí. Najděte si tu, která vám bude vyhovovat. Tahle je ale ověřená a její výsledky se blíží realitě.

Social Analytics

13. Save to Pocket

Pocket pamatuji ještě z dob Read It Later a stále bych neměnil. Pokud narazíte na článek, který si chcete uložit na později, stačí si jej uložit do kapsy a přečíst o pár hodin později, zítra… anebo nikdy.

Pocket

14. Pin it

Prosté tlačítko „Připnout“ pro Pinterest. Pokud s ním ale začnete systematicky pracovat, získáte místo sociální sítě pro milovníky svateb a receptů na pečení rozsáhlý archiv fotografií, infografik, článků, zábavných gifů či map.

Pin It

15. Riffle (by CrowdRiff)

Riffle je postranní dashboard pro Twitter. U každého uživatele získáte jediným kliknutím přehled o top tweets, mentions, hashtags a další užitečné informace.

Riffle

Bonusové tipy

Při psaní jsem začal objevovat další add-ony, které by se vám mohly hodit:

Na závěr proto přidávám několik známých i neznámých tipů na vyzkoušení.

  • TinEye Reverse Image Search: Geniální tool umožňuje vyhledat historii každého obrázku na webu, kde byl poprvé zveřejněn anebo v jakých rozlišeních a kam se šířil dál.
  • WindowResizer: Jednoduchý emulátor pro testování různých rozlišení displeje.
  • Buffer: Patří mezi nejslavnější nástroje pro publikování příspěvků na několika sociálních sítích zároveň (a nejen díky tomu).
  • Black Menu: Robustní rozcestník pro Google služby.
  • Page Analytics: Víte, jak se návštěvníci vašeho webu chovají? Page tracking jedna radost!
  • CircleCount: Funguje podobně jako Riffle, tentokrát pro Google Plus.
  • TLDR: Too long; didn’t read (Nevíte, co to vlastně znamená?) vytvoří souhrn každého článku. Nevyzkoušeno pro český jazyk.
  • Toggl: Měřte si čas, který strávíte nad každým svým úkolem.
  • Event Tracking Tracker: Ano, dělá skutečně to, co slibuje jeho název.
  • Whois+: Zjistí vlastníka domény.

P. S.: Nezapomeňte se s námi podělit v komentářích, bez kterého rozšíření si svůj prohlížeč už nedokážete představit. Cya!