Rozhovor: Likeable Media

Irena Šovčíková   12. 9. 2012


Abychom dokázali nabídnout pohled na marketing a sociální sítě z více úhlů pohledů, rozhodli jsme se nedělat rozhovory pouze s jedntolivci, ale také se zajímavými agenturami. Jednou z nich je také Likeable Media, firma zabývající se sociálními sítěmi a word of mouth marketingem. O tom, co znamená Facebook Preffered Developer, jak se dělá pohovor po Twitteru a spoustě dalších věcí jsme mluvili v tomto rozhovoru.

Mohla byste krátce popsat Likeable Media?

Jsme společnost oceněná několika cenami, která působí v oblasti sociálních médií a word of mouth marketingu s více než 200 klienty a kancelářemi ve více jak třech městech. Jaká je naše mise? Snažíme se pomocí sociálních sítí i word of mouth marketingu pomáhat vytvářet více transparentní, komunikující a oblíbené společnosti, organizace i úřady.

Který klient, se kterým jste kdy spolupracovali, byl pro vás nejzajímavější?

Myslím, že všichni jsou svým způsobem zajímaví, ale jedni z našich nejnovějších klientů jsou Medtronic a Logitech, rozhodně se těšíme na jejich cestu sociálními sítěmi.

Všimli jsme si, že jste dělali skupinový pohovor přes Twitter. Jak to celé probíhalo a je to váš obvyklý způsob dělání pohovorů?

Použili jsme Twitter chat za účelem zvýšení povědomí o našich volných místech. Není to obvyklý postup, spíše taktika jak oslovit potenciální zájemce o práci u nás. Tito zájemci o práci v předem určený čas posílali svoje odpovědi na naše otázky označené hashtagem #Likeablejob. Byla to velmi úspěšná akce, ve výsledku se tohoto pohovoru účastnilo 100 uživatelů, ze kterých jsme vybrali pět, kteří nakonec místa dostali.

Je podle vás možné prodávat přímo z Facebooku, nebo na něj nahlížíte spíš jako na nástroj pro komunikaci a propagaci značky?

Věříme, že Facebook je primárně místo pro konverzaci. Uživatelé jsou na Facebooku hlavně proto, aby mohli každodenně komunikovat s ostatními. Podle nás tato sociální síť není prostředkem k přímému marketingu, spíše cesta do každodenního života vašich zákazníků.

Myslíte, že některé obory nebo produkty jednoduše na sociální sítě nepatří?

Jsme toho názoru, že pro každou značku, společnost i produkt existuje vhodná sociální platforma. Znamená to tedy, že by každá značka měla být na Facebooku? Ne. Například B2B společnosti budou mít větší konverzní poměr na LinkedIn.

Co je podle vás základem úspěchu na sociálních sítích?

Poskytování podnětného a zajímavého obsahu, rychlé odpovědi každému a rozhodně by si všechny společnosti měly být jisté, že jejich fanoušci ví, že se na ně mohou spolehnout a obrátit s dotazem.

Byli jste jmenováni jako 118. nejrychleji rostoucí US firma. Máte nějaké rady pro společnosti, které se chtějí rozvíjet rychleji?

Buďte vedoucím subjektem v sociálním prostoru. Chcete, aby vás lidé hledali, protože vaší firmě důvěřují a věří v obsah, který poskytujete. Poskytujte možnost vzdělání a budťe samotným zdrojem informací, což pomůže rozšířit povědomí o vás.

Co je podle vás největší chyba, které se firmy dopouštějí na sociálních sítích?

Podle mě je největší chybou to, že firmy nenaslouchají svým zákazníkům. Skrz sociální sítě mají možnost zjistit, co je zajímá, co jim vadí, jejich doporučení i výtky. Na základě těchto informací potom mohou přizpůsobit svou nabídku přímo podle jejich přání. Většina z nich se ale rozhodla tuto výhodu naprosto ignorovat!

Jste jednou z 65 společností označených Facebook Preffered Developer. Co to znamená?

Preffered Developer Badge je ocenění pro firmy, které vykazují vysoké znalosti a přidanou hodnotu v oblastech jako jsou Stránky, Reklamy, Aplikace a Přehledy. Tyto společnosti přímo nejsou sponzorovány Facebookem. V podstatě to funguje na podobné bázi jako Google Adwords certifikace . Toto označení ukazuje, že firma má vysoké standardy práce a je zárukou vysoké kvality.

Pokud se vám rozhovor líbil, budeme rádi, když ho podpoříte na sociálních sítích a vrátíte se přečíst další rozhovory.