Otevřme dveře kreativitě - JsmeMarketing

Jindřich Fáborský   29. 12. 2011


Nejsi spokojený s úrovní, osnovou a získanými znalostmi z marketingových předmětů ve škole? Připadá ti, že tohle možná nebude tak úplně stačit k získání zajímavé a dobře placené práce? Máš chuť dělat něco smysluplného, něco navíc? Máš chuť vyniknout, dělat kreativní věci a seznámit se přitom se zajímavými lidmi? Nebo dokonce již pracuješ v marketingu se sociálními sítěmi, chceš se dál vzdělávat a na oplátku poskytnout ostatním své zkušenosti? Sleduj JsmeMarketing.


Přesně pro lidi jako jsi ty, jsem se rozhodl založit na Univerzitě Palackého, ve Vědeckotechnickém parku v Olomouci marketingový think tank „JsmeMarketing“. Jde o otevřenou komunitu lidí se zájmem o racionální, kreativní a moderní metody marketingu. Jednoduše a konkrétně: Pořádáme dvě vzdělávací akce se zaměřením na internetový marketing a sociální sítě měsíčně. Rád bych tímto podporoval kreativitu, praktické vzdělání a znalosti studentů vysokých škol a dalších lidí se zájmem o marketing a tvorbu vazeb mezi těmito lidmi. Každý z nás má obrovský potenciál, jen málokdo ho však využívá. Obrovská škoda.

V prosinci jsem představil JsmeMarketing na komunitním OvaSrazu

Představení JsmeMarketingu na OvaSrazu

Proč sociální sítě?

Marketing na sociálních sítích je rychle rostoucím oborem zájmů firem a to bez ohledu na jejich velikost či odvětví (o rostoucích časových i finančních investicích ze strany firem existuje celá řada výzkumů, např. na Social Media TodayBizJournal, v češtině pak třeba na M-Journal.cz). Není divu - moderní internetové sociální sítě skutečně skrývají obrovský potenciál (úspěšné příklady a případové studie - např. Facebook Marketing SolutionsSimplyzesty). Ten je však otevřen jen kreativním značkám/společnostem se skutečným zájmem, které už pochopily jiná pravidla hry.

„Facebook is not just another marketing channel; it offers opportunities for smart and nimble brands.“ soapcreative.com

A to opět není divu - překážky pro vstup značky na sociální sítě takřka neexistují, založení profilu je obvykle zdarma. Konkurence je zde tedy vysoká a aplikování starých postupů, průměrnost či dokonce ignorace se nenosí. Spousta firem začíná vyhledávat asistenci v přípravě jejich sociálních strategií, v komunikaci na Facebooku a Twitteru a v reklamních kampaních na těchto sítích. Nabízí se výborná příležitost, vyvarovat se četným mýtům a přemýšlet nad kreativním využitím obrovských možností, které sociální sítě vkládají do rukou markeťáků.

Najdeš se aspoň 4x?

Najdeš se aspoň 4x?

Teorie nechat doma - My řešíme reálné firmy a jejich strategie

Zní to slibně, ale zatím příliš abstraktně? Zajímá tě, jak chci plnit zmíněné vize - podporovat kreativitu, znalosti a propojení mezi lidmy se společným zájmem? Nyní přijde nejlepší část. JsmeMarketing je tvořen třemi formáty, přičemž ten první je zcela unikátní, alespoň co se českého prostředí týče:

  1. S.M.S. Workshop
  2. Workshop, kde sami dostanete šanci něco vytvořit. Jedna místnost, jeden mentor, předem známé zadání a 16 účastníků rozdělených do 4 skupin po 4. K dispozici jsou 4 hodiny času a úkol: Vytvořit základní strategii prezence reálné firmy, značky či projektu některého z účastníků na sociálních sítích. Zaměření strategie je v rukách jednotlivých skupin, ale často půjde o volbu sítí, jejich způsob využití a propojení, formy a motivy komunikace, komunikační plán, identifikaci a vyhledání cílové skupiny na sociálních sítích, návrh speciálních akcí apod. Účastníci dostanou předem spolu se zadáním i studijní materiál a případovou studii podobného již realizovaného případu. Z S.M.S. Workshopu nakonec vznikne jeden výstup, který bude prezentován dané společnosti a internetové veřejnosti zdarma. Vznikne tak mimo jiné zajímavý zdroj inspirace pro všechny.

    Toto jsou jen základní informace - podrobnosti budou zveřejňovány postupně.

  3. Professional Lectures
  4. Přednášky z oboru internetového marketingu od lidí, kteří nabízí skutečnou přidanou hodnotu pro posluchače. Hlavními tématy přednášek jsou sociální média, SEO, webová analytika, PPC reklamy, internetový marketing obecně atd. V Olomouci je momentálně k dispozici pouze komunitní Techspring a přitom zde existuje velký zájem o podobné akce. Přednášky budou nabídnuty zdarma internetové komunitě ve formátu livebloggingu či videonahrávek.

  5. Informal marketing
  6. Neformální setkání lidí okolo JsmeMarketingu a dalších zájemců o marketing, sociální sítě, podnikání apod. Jedná se o klasický hospodský pokec ve stylu brněnského marketingového škopku, OvaSrazu, BrnoPiva a podobných akcí.

V prosinci jsme měli možnost otestovat koncept S.M.S. workshopu v kanceláři společnosti Adison. A byla to skvělá zkušenost.

Uživatelské testování S.M.S. workshopu

Kdy, kde a pro koho?

První akce začínají ve Vědeckotechnickém parku Univerzity Palackého v Olomouci v únoru 2012 a všechny podstatné informace budou vždy komunikovány na webu projektu, Twitteru, Google+. Akce budou otevřeny zdarma všem, ačkoliv z důvodu omezené kapacity workshopů (16 lidí) budou preferováni studenti. JsmeMarketing přinese zajímavé speakery, projekty i pár překvapení : - ) Líbí se ti projekt? Uděláš mi radost jeho šířením na sociálních sítích.

Poděkování

Nerad bych zapomněl na poděkování lidem, kteří mi poskytli zpětnou vazbu, věnovali mi svůj čas či se jinak podíleli na dosavadním rozvoji JsmeMarketingu. Jedná se o Romana Hřebeckého, Petra Pouchlého, Jirku Herinka, Štěpána Klokočku, Ladislava Martinčíka, Honzu Tinku, Ondřeje Mergla, Luďka Volejníka, Evu Güntherovou, Annu Marii Rebas a cca desítku studentů vysokých škol.