Aktuálně: Facebook dnes změnil zadávání placených reklam (Facebook Ads)

Jindřich Fáborský   15. 4. 2012


Placená reklama na Facebooku (Facebook Ads) je poslední dobou terčem velkého množství změn. Server Marketing Journal nás informoval dne 23. března, že Facebook chystá zmenšení prostoru pro reklamní obrázek i tělo inzerátu ve svých placených reklamách. Ke zkrácení prostoru pro reklamní text ze 135 na 90 znaků skutečně došlo dne 11. dubna - jako první jsme o tom informovali na našem Twitteru.

Dnes ráno jsme při kontrole reklamních sestav zaregistrovali podstatné změny uživatelského prostředí zadávání nových reklam. Uživatelské prostředí je subjektivně přehlednější, ale především znatelně rychlejší. Reklamy se sestavují na základě určitých otázek pro inzerenta. Tato forma je určitě přívětivější pro začátečníky. Potěšilo nás, že výpočet potenciálního počtu uživatelů, kterým se reklama zobrazí, probíhá nyní opravdu okamžitě. Hlavní změnou je však nasazení „Cílů kampaně“ - „Objectives“.

Náhled nového uživatelského prostředí Facebook Ads

Náhled nového uživatelského prostředí Facebook Ads

Nově si při zakládání reklamy musíte vybrat cíl kampaně. Nabízené cíle kampaně se liší dle typu reklamy (tvoříte reklamu pro Facebook stránku, aplikaci či pro webovou stránku?) a přímo ovlivňují cenový model (platba za proklik vs. platba za zobrazení):

  • Při propagaci Facebook stránky může být vaším cílem získat největší počet nových fanoušků nebo největší počet prokliků reklamy. V druhém případě se nic moc nemění - jedná se o klasický model platby za proklik (CPC). Zvolíte si tedy, kolik jste ochotni platit za jeden proklik a uvidíte, zdali vaše reklama uspěje vzhledem ke konkurenci. Zajímavá je však první varianta, kdy Facebook v daném denním či celkovém rozpočtu optimalizuje kampaň automaticky s cílem dosažení co nejvyššího počtu fanoušků. Zobrazuje jednoduše kampaň uživatelům, u kterých předpokládá, že jsou vašimi potenciálními fanoušky.
  • Při propagaci webové stránky, eshopu či jakéhokoli webového obsahu Facebook automaticky určuje cíl kampaňe zaměřenou  na zisk co největšího počtu prokliků. To je podstatná změna, protože od této chvíle nemáte při propagaci webových stránek možnost využít model platby za zobrazení (CPM).

Více se o zavedení cílů ve Facebook reklamách můžete dočíst v oficiální nápovědě Facebooku.

Co to bude znamenat v praxi?

Změna byla nasazena před pár hodinami, a tak ještě nemáme k dispozici žádná data o těchto nových formátech. Na první pohled vypadá možnost cíle kampaně „Co největší počet fanoušků“ lákavě, ale vše bude záviset na konečné ceně, kterou budeme v praxi platit. Od této chvíle již prakticky nemůžeme volit mezi modely CPC a CPM, tak jako tomu bylo ještě včera, a to je určitě velká škoda. Model platby za zobrazení (CPM) dosahoval u některých specifických kampaní mnohem lepších výsledků než model platby za proklik (CPC). Jakmile změříme dopady těchto nových kampaní, budeme vás informovat na našem Facebooku či Twitteru.

Je známo, že Facebook používá různé verze uživatelského prostředí, které postupně testuje a nasazuje. Z toho důvodu nemusíte mít zatím námi popisované nové rozhraní k dispozici.

Zajímá vás internetový marketing, sociální sítě, využití Facebooku či Google Analytics více do hloubky? Chcete tyto nástroje používat efektivně k propagaci vaší firmy? Právě pro vás nabízíme v Brně odborná školení, která si zakládají na praxi a reálných zkušenostech lektorů. Nabízíme vám naše zkušenosti a reálnou praxi již od 2 290 Kč a k tomu až 90 % slevy pro studenty.