60 praktických tipů pro Váš Facebook marketing

Jindřich Fáborský   8. 12. 2011


Facebook, Twitter, LinkedIn, sociální sítě a marketing na nich jsou dnes horkým tématem. Mnoho lidí se každý den ptá, jak rozšiřovat základnu fanoušků... Málo lidí se však zabývá otázkou: "Proč?". I tomuto tématu, základní otázce celkové prezence společnosti na určité sociální síti, jsem se snažil věnovat čas v naší poslední přednášce. Ve čtvrtek 1.12. jsme vystoupili na prosincové Internet Session Brno s přednáškou nazvanou "60 tipů pro Facebook marketing na 60 slidech". Přednášku jsem postavil tak, aby odpověděla na některé hlavní otázky Facebook marketingu a poskytla rychlé, jednoduše realizovatelné tipy, které mohou pomoci vylepšit Vaši tvář na Facebooku.

Prezentaci dávám plně k dispozici a můžete si ji rovněž stáhnout ve formátu PDF.



    1. Marketing je všechno co děláte.

Obecné rady - Zakládání profilů, nastavení, offline svět

    1. Volte vhodný název
    2. Vyplňte všechny údaje
    3. Rezervujte si URL adresu
    4. Definujte jasně důvod. “Proč?”
    5. Oslovte komunity
    6. Ukažte sociální sítě na vizitkách
    7. Věnujte Facebooku prostor v Newsletteru
    8. Nezapomeňte na patičku v emailech

Profilovky, vstupní stránky a další aplikace

    1. Používejte vertikální logo
    2. Profilovka nemusí nutně být LOGO!
    3. Řekněte profilovkou co právě nabízíte
    4. Co takhle změnit profilovku na fotku toho, kdo za stránku zrovna komunikuje. Je to na Vás!
    5. Nabídněte “alespoň” vstupní stránky
    6. Uveďte “Proč” v Landing page
    7. Vytvořte Exkluzivitu pro fanoušky
    8. Použijte jinou stránku pro fanouška a nefanouška
    9. Použijte jinou vstupní stránku dle ročního období, dne v týdnu, času či aktuálního počasí
    10. Máte mezinárodní projekt? Distribujte jinou vstupní stránku pro uživatele z různých zemí
    11. A dále je to o kreativitě. Vstupní stránka dle zdroje provozu? Dle města?
    12. Pro vstupní stránky a další FB aplikace potřebujete SSL Certifikát
    13. Zkuste “Facebook Eshop”
    14. Kašlete na “Facebook Eshop” - Facebook Eshop má význam jen v určitých případech. Nabídněte jen pár produktů a dejte uživatelům důvod. Zkopírovat celý katalog zboží na Facebook stránku Vám užitek nepřinese.
    15. Porovnejte si dodavatele “Facebook eshopů”
    16. Obohaťte Facebook Flickerem/Youtube/Twitterem či FourSquarem
    17. Další aplikace, které se mohou hodit
    18. Když už máte taby, ukažte je
    19. Chlapská rada od Mladykreativec.sk

Komunikace a strategie - Nakupování fanoušků, psaní statusů, návratnost, soutěže…

    1. Sledujte metriku “X lidí o tom mluví”
    2. Nebuďte hlupáci
    3. Najděte místo mezi netématickým přitažlivým obsahem a tématickou nudou.
    4. Spravujte si Facebook sami
    5. Formálnost si nechte třeba pro web
    6. Odpovídejte bez rozdílů všem na všechno
    7. Nekomunikujte jen v pracovní době
    8. Nezatracujte textové statusy
    9. Na Facebooku je to obráceně, tedy kratší = kepší
    10. Využívejte Hootsuite či Tweetdeck pro správu více profilů
    11. Vyhněte se plánovaným (a hlavně pravidelným) statusům
    12. Vyhněte se i importu RSS
    13. Cokoliv “navíc” je fajn
    14. Využijte přehledy a “učte se”
    15. Změřte si přímé finanční dopady komunikace na Facebooku
    16. Máte super produkt? Ukažte super fotky
    17. Trochu to přežeňte …
    18. … ale ne zase moc
    19. Tvořte pohotový a tématický obsah
    20. Využijte cílení komunikace
    21. Zatraktivněte vkládané odkazy dle libosti
    22. “Recyklujte” galerie
    23. Minitip: Zjistěte co mají rádi Vaši fanoušci.
    24. Nezoufejte, FB fakt může prodávat.
    25. Bacha na ty soutěže. Čtěte Promotion Guidelines a snažte se být profesionální
    26. Pár tipů pro soutěže
      1. Čtěte Promotion Guidelines
      2. Kombinujte Facebook se soutěží na webu
      3. Použijte vlastní aplikaci
      4. Použijte aplikace třetích stran např. http://www.fanzila.com/

Facebook Ads - Návrh, tvorba a optimalizace reklam na Facebooku

  1. Začněte návrhem struktury
  2. Spočítejte si Price Per Fan a optimalizujte kampaně
  3. Berte v úvahu životní cyklus kampaní
  4. Donuťte Facebook uprostřednit Vaše reklamy
  5. Cílit se dá téměř na všechno
  6. Znáte sponzored stories for domains?

O Facebooku a marketingu přednášíme již delší dobu. Na našem Slideshare profilu se můžete podívat na další prezentace. Chcete se o Facebook marketingu a Facebook reklamě dozvědět ještě více? Na webu FacebookReklamy.cz jsme publikovali několik článků o nastavení a optimalizaci reklam na Facebooku.

Zajímá vás internetový marketing, sociální sítě, využití Facebooku či Google Analytics více do hloubky? Chcete tyto nástroje používat efektivně k propagaci vaší firmy? Právě pro vás nabízíme v Brně odborná školení, která si zakládají na praxi a reálných zkušenostech lektorů. Nabízíme vám naše zkušenosti a reálnou praxi již od 2 290 Kč a k tomu až 90 % slevy pro studenty.