6 marketingových přednášek z TEDu, které musíte vidět

Irena Šovčíková   23. 7. 2012


Marketing i TED se řadí mezi věci, které nás všeobecně opravdu hodně baví. A protože obojí jde velmi dobře dohromady, rozhodli jsme se pro vás připravit článek s výstupy, které by měl vidět každý nadšenec do marketingu. Přejeme vám příjemnou zábavu. Mimochodem, už teď netrpělivě vyhlížíme další český TEDx, který by měl být na podzim v Brně. Uvidíme se tam?

1. Dan Cobley: Co mě fyzika naučila o marketingu

Mnohým z vás asi bude známé, přesto toto video nemůžeme vynechat. Fyzika a marketing, dvě naprosto rozdílné věci, které na první pohled nemají nic společného. Opak je ale pravdou a Dan Cobley nám rád vysvětlí, které fyzikální principy pro nás mohou být přínosné i přesto, že normálně je fyzika jen velmi, velmi nudným předmětem ve škole.

2.Simon Sinek: Jak velcí vůdci inspirují k akci

Částečně výlet do minulosti, částečně vysvětlení, jak se produkt dostává k lidem. Autor knížky Start With Why, lektor a učitel na Columbijské Univerzitě a jeho 18ti minutové video. Patří k videům, které by měl každý marketingový specialista vidět, protože ukazuje principy, jež pomáhají vytvářet značky a její loajální zákazníky. Také proto, že jeho myšlení není jen inovativní, ale také ve výsledku zcela logické i přirozené. Co si o tom všem myslíte? Revoluční teorie nebo precizní rétorika?

3. Rory Sutherland: Životní lekce od chlápka z reklamy

Poutavě, zábavně a prakticky vypráví Rory Sutherland, člověk dlouhá léta pracující v reklamě o některých principech fungování reklamy. Jak změnit náhled veřejnosti na produkt pomocí marketingu věděl už Friderich II. v 18. století a díky Roryho přednášce to víme i my. A nejen to, do 16ti minut tohoto videa se vešlo spousta Roryho osobního vtipu, použitelných tipů a protřelého marketingového myšlení.

4. Seth Godin a krájený chleba

Říkáte si, co má společného marketing a krájený chleba? Vlastně docela dost. Seth Godin, marketingový guru a výjimečný rétor, vypráví o tom, jak by bez využití marketingu krájený chleba jako produkt vlastně nepřežil a o tom, jak moc je důležité dostat vaše myšlenky mezi lidi. Jak se myšlenky šíří, jak funguje „televizní komplex“ a taky o spoustě dalších myšlenek.

5. David Pogue: Jednoduchost prodává

Trochu delší video, trochu emotivní rétorika, pomerně známá fakta i absence českých titulků. To všechno mluví proti zařazení této přednášky mezi důležité. Přesto ale myšlenka a princip tohoto vystoupení Davida Pogueho, sloupkaře New York Times předčí všechna negativa. V dnešní době, kdy je vše překombinované a společnosti se snaží nabídnout co nejvíce možností se hodí připomenout si, že to co zákazníci chtějí je jednoduchost a přehlednost. Apple i Google patří k těm pozitvním příkladům, Microsoft k těm negativním. Zkuste to.

6. Barry Schwartz: Paradox volby

Čím víc jsme svobodní a máme možnost se rozhodovat, tím víc jsme šťastní. Dogma dnešní doby. Všechny společnosti zahlcují svoje zákazníky obrovským množstvím voleb, ze kterých je extrémně těžké si vybrat. Video svým principem navazující na „Jednoduchost prodává“, tentokrát v podání Berryho Schwartze, amerického psychiatra, autora knihy Paradox volby-méně je více. Z hlediska marketingu rozhodně důležité.

Která přednáška se na TEDu (nebo i mimo něj) nejvíce líbí vám? Doporučte ji nám i našim čtenářům do komentářů. Těšíme se!