Barvy v datových vizualizacích + užitečné nástroje
Autor Dominik Jirotka, 18. 10. 2024
Barvy jsou obsáhlým tématem, které přesahuje hranice datových vizualizací. Nicméně právě s barvami se (skoro všichni) setkáváme každou vteřinu našeho života. Používání barev v datových vizualizacích je ale velmi složité, protože musíme mít na paměti mnoho aspektů, které mohou ovlivnit význam našeho sdělení. Zajímá vás,na co si dát pozor a jak zajistit, aby vaše vizualizace správně četlo co nejvíce lidí? Pokračujte ve čtení článku, který vznikl jako výstup z mé přednášky na MeasureCampu v Bratislavě!
Prediktivní modelace v marketingu - Výstup z tučňáčího webináře
Autor Michaela Hulmanová, 11. 10. 2024
Se zářím jsme se rozloučili ve velkém stylu - naším prvním webinářem! Lucie Pezlarová, senior data scientist z Notina, spolu s naším Adamem Šilhanem rozebírali téma predikcí v marketingu. Vysvětlili, jak s nimi pracovat, jak si nastavit očekávání a kdy je vhodné části procesu predikce zautomatizovat. Pokud vás toto téma zajímá, můžete si díky Czech Online Expo přečíst hlavní výstupy z našeho webináře.
Další tučňáčí MeasureCamp! Jak to vypadalo v Praze?
Autor Michaela Hulmanová, 10. 10. 2024
7. září se uskutečnil MeasureCamp v Praze, kde opět nesměla chybět tučňáčí delegace. Tentokrát ale ve značně osekaném složení, protože dva důležití členové, Adam a Tomáš, museli ze zdravotních důvodů zůstat doma. Aby však nepřišli o žádné důležité informace, pozorně jsme poslouchali všechny přednášky a vytvořili i detailní zápis. A jelikož by byla škoda nechat si nově nabyté poznatky pro sebe, rozhodli jsme se, že se o ně podělíme i s vámi, našimi čtenáři. Pokud se tedy chcete dozvědět, jaká zajímavá témata se probírala, tak pokračujte ve čtení!
Datově-vizualizační minimalismus a jak ho aplikovat
Autor Dominik Jirotka, 4. 9. 2024
Datové vizualizace tvoří nedílnou součást celého analytického procesu. Bohužel jsou zároveň částí velice opomíjenou. Ve vědeckých kruzích se mnohdy vychází i z několik desítek let starých výzkumů, které se jen pomalu aktualizují. Z hlediska uživatele je vizualizační proces velmi ovlivněný trendy a vlastním experimentováním. Jedním z těchto trendů je i datově‑vizualizační minimalismus, který protlačují některé z osobností vizualizační scény. Při nesprávné aplikaci však mohou být výsledky katastrofální. Pokud se chcete této pohromy vyvarovat, tak čtěte dál a najděte svůj vizualizační balanc!
Velké porovnání slevových politik! Jaké formy slev přináší nejvíce peněz?
Autor Dominik Jirotka, 21. 8. 2024
Slevy, výprodeje, doprava zdarma, kupóny a další. Používáme je všichni ke zvýšení prodejů či přilákání nových zákazníků. Který z nástrojů je ale nejúčinnější? Jakou zvolit velikost slevy? Odpovědi najdete v následujícím článku, který se opírá o relevantní vědecké studie, nikoli o domněnky či pocity. Pokračujte ve čtení a dozvíte se, jaká slevová politika je nejúčinnější a čeho se naopak vyvarovat!
Jak začít s analytikou ve firmě
Autor Dominik Jirotka, 16. 7. 2024
Na letošním ročníku Czech On‑line Expo představili největší analytičtí odborníci v Česku zapeklitosti svého oboru. Věnovali se například tomu, jak analytické a datové myšlení, potažmo řešení adoptovat či implementovat do firem. Adam, Marek, Roman a Vašek se v sérii přednášek a následné panelové diskuzi zabývali nejen konkrétními problémy, ale rovněž i otázkami z publika. Spousta z nich směřovala k adopci analytických řešení. V tomto článku se podíváme na to, jestli analytiku potřebujete i jak analytická řešení začít aplikovat ve vaší firmě.
Začíná další MeasureCamp sezóna. Jak to vypadalo loni v Bratislavě?
Autor Dominik Jirotka, 11. 3. 2024
Nová sezóna MeasureCampů pomalu začíná. Pokud zvažujete, zda se letos na některý podíváte, přečtěte si, jak proběhl loňský ročník v Bratislavě. Sepsal jsem pro vás postřehy, které jsem načerpal. A že je toho plno! Na akci mě nejvíc překvapila komunita, která se kolem (nejen) webové analytiky vytvořila. Nabízí prostor pro nové kontakty a zajímavý networking.
3 tipy na práci s cost importem
Autor Tým Marketingu, 6. 3. 2024
Příchod GA4 změnil způsob, jakým obvykle pracujeme s cost importem. Nabízí nejen nové možnosti, změnil ale spoustu starých postupů. V článku si přečtete, jak s importem nákladů z reklamní systémů pracovat efektivně.
8 nejpalčivějších otázek o příchodu Consent Mode v2
Autor Dominik Jirotka, 21. 2. 2024
Google v listopadu oznámil změnu v přístupu ke sběru uživatelských dat. Informací o zavedení Consent Mode v2 způsobil pořádnou smršť mezi všemi, kteří se pohybují v marketingovém prostředí. Analytici zkoumají, jak tuto novou funkcionalitu správně implementovat, PPCčkaři se bojí, že jim v březnu přestanou fungovat kampaně či sběr publik a majitelé neví, zda mají správně nastavenou cookie lištu, aby se vyhnuli případným pokutám.
Seriál – E-mail marketing v Evropě: DACH region: Německo
Autor Marek Pěntoň, 17. 1. 2024
Vítejte ve druhém díle série článků zaměřené na e‑mailing v jednotlivých zemích. Připravili jsme si dvojdíl na téma DACH regionu. V první části se mrkneme na e‑mailing v Německu a ve druhé na Rakousko a Švýcarsko.