Brněnské ponožkoboty Skinners odstartovaly úspěšnou Kickstarter kampaní v roce 2016. Celkově vybraly 654 557 dolarů od 9 624 backerů a zařadily se mezi nejúspěšnější české crowdfundingové projekty. Po úspěšné kampaní se celý projekt přesunul na platformu IndieGoGo, kde dodnes utržil přes 2,2 milionu dolarů.
Skinners jsou v tuto chvíli k dostání přes širokou síť partnerů, IndieGoGo, Amazon nebo přímo přes e-shop. Zboží doručují do více než 100 zemí světa.
Samotný produkt způsobil menší revoluci v barefoot obuvi. Skinners přináší volnost a skladnost ponožek při obdobné ochraně nohy, jakou nabízí pevná obuv, to vše v minimalistickém designu. Právě za design už získaly tři ceny: Red Dot Award, A’Design Award a Good Design Award.
Pravidelně komunikovat se zákazníky, fanoušky a backery, které Skinners nasbíraly na jednotlivých platformách. E-mail však nemá primárně fungovat jako prodejní kanál.
Pro rozesílání e-mailových kampaní jsme vybrali Mailkit. A to hlavně pro jeho vysokou doručitelnost a práci s e-mailovými šablonami.
Společně se Skinners jsme nastavili technické náležitosti pro maximální doručitelnost, konkrétně nezbytné SPF, DKIM a DMARC.
Jelikož Mailkit nebyl jedinou platformou pro rozesílání e-mailů (e-shop, IndieGoGo, poštovní server, CRM), bylo potřeba vše implementovat tak, aby nedocházelo k zahazování či nedoručení některé z transakční nebo běžné e-mailové komunikace.
S databází odběratelů jsme pracovali podle zdroje (platformy), přes níž se uživatel přihlásil k odběru. Již od začátku jsme komunikaci personalizovali a přistupovali ke každé platformě odlišným způsobem. Uživatele jsme dále segmentovali dle lokality, což nám mj. umožnilo cíleně rozesílat pozvánky na zajímavé eventy, kterých se Skinners účastní po celém světě.
Další vrstvou segmentace pro nás byla RFM analýza, přinášející zajímavý pohled na odběratele-zákazníky. Vyhodnocovali jsme jejich celkové hodnoty a počty objednávek a období od posledního nákupu. Tím získal každý uživatel určité skóre, které jej přiřadilo k některému ze segmentů.
Pokud se o RFM analýze chcete dozvědět více, přečtěte si náš článek RFM: Analýza zákazníků v kostce.
Obrovskou úsporou času při tvorbě obsahu pro nás byla Drag&Drop šablona. Díky ní jsme mohli nad jednotlivými částmi e-mailů přemýšlet jako nad moduly. Ty pak pro každý e-mail přeskládat dle informační struktury a typu zasílaného obsahu.
Každý modul má obecně svůj vlastní kód a je tedy editovatelný zvlášť. To nám při práci dává možnost převést do Drag&Dropu jakýkoliv návrh grafika. Nenarážíme na hranice editoru jako u konkurenčních mailovacích nástrojů.
Databáze odběratelů reagovala díky segmentaci a personalizovanému přístupu k obsahu velice dobře. Kampaně měly dlouhodobý průměr otevření přes 50 %.
E-mail měl i přes svůj neprodejní obsah velice pozitivní vliv na objednávky. U uživatelů se nám přes něj dařilo zvyšovat celkový počet nákupů na zákazníka, a tím i jeho hodnotu (CLV) pro e-shop.
Engagement u klientů monitorujeme přes metriku Mailkitu, hodnotící uživatele od 1 do 5, kdy 5 je nejlepší. U Skinners jsme v průměru nad databází dosahovaly hodnoty engagementu 3,5. Postupně se nám dařilo hodnotu zvyšovat.
Se Skinners jsme pracovali na sérii automatických kampaní sloužících ke komunikaci před nákupem i po něm. Po posílení marketingového týmu klienta jsme e-mailing předali k interní správě. Podobně jako celosvětové kampaně na sociálních sítích a ve vyhledávání, které jsme od počátku nastavili a spravovali.