SKINNERS

Nastavení e-mailové komunikace Skinners

leden 2018 - srpen 2019

Co nás čekalo

Nastavení komunikace s backery a odběrateli Skinners hlavně z Kickstarteru a IndieGoGo.

50 %
Open rate přes
Zvýšení CLV
Vysoký engagement publika
logo Skinners

Představení

Brněnské ponožkoboty Skinners odstartovaly úspěšnou Kickstarter kampaní v roce 2016. Celkově vybraly 654 557 dolarů od 9 624 backerů a zařadily se mezi nejúspěšnější české crowdfundingové projekty. Po úspěšné kampaní se celý projekt přesunul na platformu IndieGoGo, kde dodnes utržil přes 2,2 milionu dolarů.

Skinners jsou v tuto chvíli k dostání přes širokou síť partnerů, IndieGoGo, Amazon nebo přímo přes e-shop. Zboží doručují do více než 100 zemí světa.

Samotný produkt způsobil menší revoluci v barefoot obuvi. Skinners přináší volnost a skladnost ponožek při obdobné ochraně nohy, jakou nabízí pevná obuv, to vše v minimalistickém designu. Právě za design už získaly tři ceny: Red Dot Award, A’Design Award a Good Design Award.

Cíl spolupráce

Pravidelně komunikovat se zákazníky, fanoušky a backery, které Skinners nasbíraly na jednotlivých platformách. E-mail však nemá primárně fungovat jako prodejní kanál.

Hlavní cíle spolupráce

  • Zvyšování zapojení (engagementu) odběratelů
  • Obsahový servis kolem značky a samotného produktu
  • Práce s databází
Nastavení technického pozadí doručitelnosti
Nastavení technického pozadí doručitelnosti
Práce s databází
Práce s databází
Příprava Drag&Drop šablony
Příprava Drag&Drop šablony
Pravidelné rozesílky
Pravidelné rozesílky
Automatizace
Automatizace

Nastavení technického pozadí doručitelnost

Pro rozesílání e-mailových kampaní jsme vybrali Mailkit. A to hlavně pro jeho vysokou doručitelnost a práci s e-mailovými šablonami.

Společně se Skinners jsme nastavili technické náležitosti pro maximální doručitelnost, konkrétně nezbytné SPF, DKIM a DMARC.

Jelikož Mailkit nebyl jedinou platformou pro rozesílání e-mailů (e-shop, IndieGoGo, poštovní server, CRM), bylo potřeba vše implementovat tak, aby nedocházelo k zahazování či nedoručení některé z transakční nebo běžné e-mailové komunikace.

Práce s databází

S databází odběratelů jsme pracovali podle zdroje (platformy), přes níž se uživatel přihlásil k odběru. Již od začátku jsme komunikaci personalizovali a přistupovali ke každé platformě odlišným způsobem. Uživatele jsme dále segmentovali dle lokality, což nám mj. umožnilo cíleně rozesílat pozvánky na zajímavé eventy, kterých se Skinners účastní po celém světě.

Další vrstvou segmentace pro nás byla RFM analýza, přinášející zajímavý pohled na odběratele-zákazníky. Vyhodnocovali jsme jejich celkové hodnoty a počty objednávek a období od posledního nákupu. Tím získal každý uživatel určité skóre, které jej přiřadilo k některému ze segmentů.

Pokud se o RFM analýze chcete dozvědět více, přečtěte si náš článek RFM: Analýza zákazníků v kostce.

Drag&Drop šablona

Obrovskou úsporou času při tvorbě obsahu pro nás byla Drag&Drop šablona. Díky ní jsme mohli nad jednotlivými částmi e-mailů přemýšlet jako nad moduly. Ty pak pro každý e-mail přeskládat dle informační struktury a typu zasílaného obsahu.

Každý modul má obecně svůj vlastní kód a je tedy editovatelný zvlášť. To nám při práci dává možnost převést do Drag&Dropu jakýkoliv návrh grafika. Nenarážíme na hranice editoru jako u konkurenčních mailovacích nástrojů.

Výsledky

Databáze odběratelů reagovala díky segmentaci a personalizovanému přístupu k obsahu velice dobře. Kampaně měly dlouhodobý průměr otevření přes 50 %.

E-mail měl i přes svůj neprodejní obsah velice pozitivní vliv na objednávky. U uživatelů se nám přes něj dařilo zvyšovat celkový počet nákupů na zákazníka, a tím i jeho hodnotu (CLV) pro e-shop.

Engagement u klientů monitorujeme přes metriku Mailkitu, hodnotící uživatele od 1 do 5, kdy 5 je nejlepší. U Skinners jsme v průměru nad databází dosahovaly hodnoty engagementu 3,5. Postupně se nám dařilo hodnotu zvyšovat.

Co dál?

Se Skinners jsme pracovali na sérii automatických kampaní sloužících ke komunikaci před nákupem i po něm. Po posílení marketingového týmu klienta jsme e-mailing předali k interní správě. Podobně jako celosvětové kampaně na sociálních sítích a ve vyhledávání, které jsme od počátku nastavili a spravovali.

Pojďme probrat, jak pomůžeme vašemu projektu

Přijedeme za vámi nebo se můžeme potkat u nás v Brně či Praze
konzultace je ZDARMA
Profilovka Adam Šilhan