Vyšperkujte si dynamickou reklamu na Facebooku

Adéla Lišková   5. 12. 2018


Pro e‑shopy jsou takřka nezbytností, pro jiné druhy byznysu originálním rozšířením. Řeč je o dynamických reklamách - nejvýkonnější a nejpersonalizovanější formě reklamy, jakou Facebook nabízí. Ověřte si, zda využíváte všechny nové prvky, které se v posledních měsících objevily.

Nové prvky v dynamických reklamách

Dynamické reklamy (při ideální konstelaci hvězd) pracují přímo s produkty, které si uživatelé prohlédli na webu, a následně je pomocí produktového katalogu zobrazí v reklamě. V remarketingu představují jeden z posledních kroků, který má zákazníka přesvědčit k nákupu.

Facebook moc dobře ví, jak je tento reklamní formát populární, a v posledních měsících se tak dynamické reklamy dočkaly řady vylepšení. K jednoduchému vyšperkování už nepotřebujete placené externí nástroje, ale vše je dostupné přímo v rozhraní Správce reklam. Stačí jen trocha vlastní kreativity, případně jednoduchý grafický pomocník.

Pamatujte, že méně se většinou rovná více a k funkční reklamě není rozhodně potřeba využívat všechny prvky.

Dynamická slideshow

„Proč ukázat produkt jen jednou, když ho můžete ukázat klidně ze všech úhlů.“ To si zřejmě řekli ve Facebooku a umožnil inzerentům vytvářet tzv. slideshow. „Videosmyčku“ složenou z několika obrázků produktu vytvoříte automaticky, stačí na úrovni reklamy překliknout „prezentaci“. Uživateli se tak nezobrazí pouze statické fotografie, ale soubor videí, kde váš produkt můžete detailněji předvést.

Pro využívání slideshow je nezbytné mít v reklamním katalogu u každého produktu nahraných několik fotek – ve feedu se skrývají ve sloupci additional_image_link. Facebook umožňuje nahrát až 20 produktových fotek zároveň, musí ale být ve stejném rozlišení a formátu.

Dynamické slideshow mají i jistá omezení:

  • Jsou dostupné pouze v rotujícím formátu carousel.
  • K produktům nelze připojit dynamické štítky.
  • Počítejte s náročnějším načítáním na straně uživatele (jde o video). Při rychlém scrollování feedem se nemusí hned rozjet.

Používejte slideshow v takovém segmentu produktů, kde to dává smysl a máte opravdu kvalitní fotografie. Například boty nebo batoh si uživatel rád prohlédne ze všech úhlů, u kosmetiky spíš doporučujeme jednu kvalitní a atraktivní fotku.

Štítky

Dalším zpestřením reklam jsou štítky. Facebook do nich dovoluje propsat cenu (price), dopravu zdarma (shipping), případně výši slevy (sale_price). Vyplatí se tak mít úplný produktový feed, z kterého si Facebook přidané info o produktech automaticky vytahá. Problém může být u delších textů, které menší štítky nepojmou.

Vybrat si můžete tvar štítku, barvu, font i jeho umístění. Pokud patříte mezi náročnější estéty, ve výsledku vám zbude pouze několik variant, které vypadají skutečně dobře. My máme rádi hlavně tvar „pilulka“, pojme i vícemístnou cenu.

Slaďte barvu štítku s barvou vašeho loga, brandu nebo tlačítek na e‑shopu. Stačí si pomocí rozpoznávače barev nebo kapátka zjistit kód, a zadat ho do facebookové palety.

Rámečky

Mnohem častěji než štítky využíváme rámečky. Jde o nejnovější rozšíření dynamických kreativ, které by už mělo být dostupné ve všech účtech.

Facebook ve svém kreativním rozhraní umožňuje inzerentům nahrát šablonu, která následně překryje produktovou fotku. Nemusí jít jen o holý rámeček, tímto způsobem můžete do obrázků hravě propsat logo, text nebo jiný kreativní prvek, který k vaší značce nebo momentální kampani ladí.

Šablonu vždy nahrajte s prázdným výřezem uprostřed, aby zbytečně nepřekrývala produkt a seděla na všechny produktové fotky.

Rámeček v brandových barvách Bagalia doplněný o podzimní motiv

Jako rámeček jsme použili červený pruh s textem

K tvorbě rámečků i polorámečků doporučujeme grafický program pro negrafiky Canva. Nabízí velikosti pro čtvercový carousel formát i jednobannerový obdélník.

Přidané karty

Máte produkt nebo banner s výhodnou akcí, kterou by uživatel rozhodně neměl přehlédnout? Nahrajte ho do první tzv. Úvodní karty. Bude se zobrazovat vždy na prvním místě, za ním pak produkty z katalogu. Přidat můžete také kartu s mapou. Hodí se, když chcete zákazníky nalákat do kamenné prodejny a upozornit je např. na otevírací dobu.

Vynikněte mezi ostatními statickými reklamami a přidejte v rotujícím formátu (carouselu) jako Úvodní kartu video. Pokud žádné nemáte, vystačíte si s videošablonami, které Facebook nabízí ve čtvercovém a vertikálním formátu (vhodné pro Instagram Stories). Stačí nahrát pár fotek, logo a výsledek rozhodně zaujme. Do videa můžete přidat i nálepku „Výprodej“ nebo „Doprava zdarma“.

Nově v nabídce najdete vánoční šablony.

Pokud jste některou z uvedených funkcí zatím nestihli vyzkoušet, nebo o její existenci nevěděli, předvánoční období je na to ideální. Můžete díky nim zákazníky snadněji zaujmout a pomůžou vám odlišit se od konkurence.

Ani jeden z výše zmíněných prvků ale nelze označit za instantní návod na zvýšení konverzního poměru či znásobení CTR. Rozhodně tedy nezapomeňte testovat.