Minulý týden jsem měl možnost účastnit se intenzivního SEO bootcampu s Evanen Fishkinem, který v současnosti vede SEO v MSN.
Díky Pavlovi jsem se o akci vůbec dozvěděl a měl možnost získat na ni 50% slevu. Rozhodl jsem se celkem narychlo a bohužel jsem měl o akci trochu mylné představy. SEO bootcamp nebyl totiž zaměřen na marketéry a SEO praktikanty, ale na majitele a senior pozice v "classified media" odvětví. To jsem si měl zjistit dopředu.
Finský kolega mi o přestávce vysvětloval svoji práci s tím, že vyvíjí CMS pro classified ads. Na můj dobře míněný dotaz, co to classified ads vlastně jsou, mi odpověděl, že je to téma celé konference. To mi už bylo jasné, že jsem si kromě popisu workshopu měl něco pročíst i o konferenci samotné.
Nepatřil jsem tedy do cílové skupiny bootcampu. I přesto jsem se dozvěděl pár užitečných tipů a spoustu zajímavostí o světě online inzerce.
SEO základy
Evan prošel vše, co by měl klient o SEO vědět - vysvětlil QDF a QDD, jaký postup používají vyhledávače od prolézání webu až po zobrazování ve výsledcích vyhledávání a jak mohou výsledky vyhledávání vůbec vypadat (kdo neviděl, tak výborná prezentace na toto téma je Beyond 10 Blue Links).
Velkou část věnoval vysvětlování, jak fungují entity a jak využít strukturovaných dat (o tom bude také jeho přednáška na Marketing Festivalu).
Tipy aneb Co jsem si odnesl
Analýza, která měla být v druhé části workshopu, byla nakonec výrazně zkrácena a místo toho se Evan věnoval individuálním problémům účastníků. To je škoda, protože zrovna na analýzu v jeho podání jsem se těšil. Co mě ještě mrzelo je, že se nezabýval vyhodnocováním SEO. Možnost probrat konkrétní věci a vidět, jaké problémy řeší majitelé větších webů, bylo nakonec také přínosné.
Teď již ke konkrétním tipům a zajímavostem
- G+ může výrazně urychlit indexaci, ale pokud ke stránce nebude vést žádný „normální“ odkaz, Google ji z indexu po 24 hodinách odstraní
- nikdy nepoužívat noindex - buď canonical, nebo disallow v
robots.txt
(pro lepší alokaci „prolézacího rozpočtu“ - crawl budget) - kromě 404 je potřeba průběžně kontrolovat i přesměrované stránky - kontrolovat, jestli se přesměrování neřetězí, jestli se přesměrovává na relevantní stránky
- Google News je vhodné pro daleko větší množství stránek, než kolik jej nyní používá
- News keywords jsou narozdíl od obyčejného meta tagu keywords hodnotící faktor
- měla by se sledovat frekvence návštěv bota a výkyvy v počtu projitých stránek - výrazné zvýšení zpravidla znamená, že ji vyhledávač začíná považovat za hodnotnější
Kromě toho se Evan rozpovídal o tom, jakým způsobem Bing uměle navyšuje svůj podíl, black hat použití rel=canonical
a proč je lepší používat Bing na hledání copyrightem chráněného obsahu. O tom bych ale raději nepsal. Zeptejte se raději Evana, až jej uvidíte. Třeba na Marketing Festivalu. 😉