PenguinTalks 2022 – strasti a slasti interní konference

V igloo jsme obnovili tradici konferencí #PenguinTalks. Jedno místo, jeden čas a ta nejzásadnější témata. Co nás to popadlo, na co si dát s podobnými nápady pozor a jak to celé dopadlo? Čtěte (skenujte, inspirujte se) dál!

A jelikož mám tu a tam rád checklisty, jeden zdarma a k okamžitému použití najdete na chvostu. 👇🏻

Proč interní konference?

Vedu oddělení, jehož členové disponují v průměru více než 7 lety zkušeností v marketingu. Každý si přitom v herním žargonu buduje u svého charu docela jiný build. A krom své specializace se většina stará o klienty různých velikostí.

Každý tak dokáže samostatně obhospodařit současně několik rolí. Předávání zkušeností napříč týmem ale není vždy bezprostřední a automatické.

Event manager na dobu určitou

Stal jsem se proto nakrátko event managerem. Účel byl prostý: marketingové oddělení si na jednom místě a v jeden čas předá to nejzajímavější, nejdůležitější a nejaktuálnější info, co v posledním roce řešilo, tvořilo a vymyslelo.

Úvodní rychlostřípky informací:

Úvodní rychlostřípky tipů:

Témata a motivace rečníků

Nakonec se v hlavní jednačce (dostatek míst, projektor, tabule…) sešlo 9 řečníků. Přednášky proto měly být co nejkratší a zhuštěné na to nejzásadnější v daném tématu.

Pokud jsem vám tímto připomněl, že prokrindapána už letos v červnu končí podpora Universal Analytics a vy ještě GA4 s přehledy nemáte nasazeny, ozvěte se Adamovi, pomůže vám s tím. 📞

Jak odkazy naznačují, jednotlivá témata postupně rozebíráme na firemních sítích – sledujte nás, ať o nic nepřijdete – FB, IG, LI, TT.

Docela nabité, že? Na závěr jsme zvládli přilepit ještě soutěž o nejlepší prezentaci s hodnotnými cenami. Vouchery na 2 000 Kč za první a 1 000 Kč za druhé místo vyhráli (tedy nejvíce hlasů získali) –virblEliškaMarek!

💡 Šlo o druhou ze tří řízených motivací pro řečníky. Vouchery měly zajistit zvýšení kvality prezentace a předání tématu. První motivace představovala společné rituální potvrzení, že takovou konferenci chceme (viz výše). A poslední pak byla trochu donucující. Všichni jsme si přípravu a účast dali do našich kvartálních výkonových úkolů.

Checklist interního eventu

Ne všechny kroky přípravy, uskutečnění a vyhodnocení události si zaslouží svůj popis. Současně se na ně ale hodí myslet. Vytvořil jsem proto checklist bodů, s jehož pomocí neuděláte v procesu organizace chybu. Celý si jej můžete stáhnout pod formulářem níže. «««odkázat dolů?

Náhled checklistu

Jde ve zkratce o to:

  1. Schválit konferenci a její účel s managementem a účastníky.
  2. Probrat témata.
  3. Promyslet motivace.
  4. Rozdat role a odpovědnosti.
  5. Zajistit termín, místnost, občerstvení, techniku atd.
  6. Průběžně informovat řečníky i celou firmu.
  7. Zpracovat harmonogram.
  8. Ověřit, že technika v místnosti funguje, občerstvení se opravdu peče apod.
  9. V den akce pozvat on‑line diváky do konkrétní místnosti/poslat jim link ke sledování.
  10. Připravit místnost, občerstvení, organizovat celou událost, vyhodnotit motivaci kvality a oslavit vítěze.
  11. Po konferenci posbírat feedback, zálohovat prezentace, ohlídat si propagaci navenek a vytvořit úkol na další ročník .

Pár tipů závěrem

Strávit celý den vzděláváním v tolika lidech není nic levného, proto kromě propagace dovnitř rozhodně nezapomeňte na komunikaci akce navenek. My kromě příspěvků o tom, že se akce koná/konala, postupně zveřejňujeme také info o jednotlivých přednáškách. Ostatně ani tento článek není náhoda. Z konference tak těžíme, co to dá.

Promyslete, jestli by se z přednášek nehodilo připravit krátký test, aby si účastníci hlavní informace ještě lépe zapamatovali.

Doporučuji držet přednášená témata jasná a poměrně krátká. Je to paradoxně větší výzva pro soft skills. Nutí vás to odřezávat méně podstatné detaily (na ně bude po konferenci času dost) a navíc zbyde více prostoru na diskusi, která patří zákonitě mezi nedostatkové zboží.

Nezapomeňte ani na vyhodnocení celé akce včetně zpětné vazby od relevantních aktérů. V dalším ročník díky tomu posílíte pozitiva a omezíte negativa.

Co dál?

U nás měla interní konference pozitivní ohlas a nastolila témata, která dál řešíme už po vlastních osách. Další ročník už se pomalu blíží.

A vy si nezapomeňte zdarma uzmout checklist konání akce, třeba vám nějaký ten čas ušetří.

Byl vám odeslán potvrzovací e-mail. 
Líbil se vám článek? Díky za sdílení.
Exit mobile version