V igloo jsme obnovili tradici konferencí #PenguinTalks. Jedno místo, jeden čas a ta nejzásadnější témata. Co nás to popadlo, na co si dát s podobnými nápady pozor a jak to celé dopadlo? Čtěte (skenujte, inspirujte se) dál!
A jelikož mám tu a tam rád checklisty, jeden zdarma a k okamžitému použití najdete na chvostu. 👇🏻
Proč interní konference?
Vedu oddělení, jehož členové disponují v průměru více než 7 lety zkušeností v marketingu. Každý si přitom v herním žargonu buduje u svého charu docela jiný build. A krom své specializace se většina stará o klienty různých velikostí.
Každý tak dokáže samostatně obhospodařit současně několik rolí. Předávání zkušeností napříč týmem ale není vždy bezprostřední a automatické.
Event manager na dobu určitou
Stal jsem se proto nakrátko event managerem. Účel byl prostý: marketingové oddělení si na jednom místě a v jeden čas předá to nejzajímavější, nejdůležitější a nejaktuálnější info, co v posledním roce řešilo, tvořilo a vymyslelo.
Úvodní rychlostřípky informací:
-
-
- Zaměřili jsme se na marketing a obchod, konference byla ale otevřená pro celou firmu (v igloo pod jednou střechou řešíme také vývoj a hosting). Kdokoliv tak mohl přijít, uždibnout si kousek koláče vědomostí, nebo toho ze stolu, a zase odejít.
- Na konferenci se tučňáci připojovali i on‑line přes Discord.
- Ano, dostatek občerstvení během celé akce je nezbytnost a půlka úspěchu.
-
Úvodní rychlostřípky tipů:
- Do práce s řečníky zahrňte několik motivací. Tu první u nás představovalo společné rituální potvrzení, že takovou konferenci chceme, že nám chybí a že ji společně připravíme. Vznikl tím jasný, potvrzený a zapsaný závazek.
- Témata nenechávejte pouze na řečnících, ale projděte si s nimi různé nápady a návrhy a vydestilujte ten nejpřínosnější.
- Pro žádnou ze stran nestojí za to přípravu tlačit a hrotit. Dejte si na ni alespoň 3 měsíce čas.
- Konferenci berte jako projekt, řiďte jej přes projektový systém, a to včetně vykázání stráveného časů pro následnou evaluaci.
Témata a motivace rečníků
Nakonec se v hlavní jednačce (dostatek míst, projektor, tabule…) sešlo 9 řečníků. Přednášky proto měly být co nejkratší a zhuštěné na to nejzásadnější v daném tématu.
- Kristýna se v té době zrovna k tučňáčí tlupě přidala. Představila se ostatním a přinesla novinky k reklamě na sítích.
- Adam vysvětlil, proč milovat nové GA4 a co přinášejí za změny.
- Klaudie navázala ukázkou práce s BigQuery včetně SQL dotazování a napojení na Looker Studio.
Pokud jsem vám tímto připomněl, že prokrindapána už letos v červnu končí podpora Universal Analytics a vy ještě GA4 s přehledy nemáte nasazeny, ozvěte se Adamovi, pomůže vám s tím. 📞
- Tereza prošla aktuální proces a výzvy cold callingu.
- Marek shrnul, jak správně postupovat při expanzi na zahraniční trhy. Na co nezapomenout, jaké profesní role je dobré mít v týmu nebo také jak vyzrát na nástrahy vybraných evropských států.
- Eliška si připravila přednášku o salienci a symbolech značky včetně praktických ukázek a her.
- David se podělil o rozlousknutý ořech automatizované práce s rozpočty na 30 a více úrovních 4 reklamních systémů.
- Petr nasdílel shrnutí problémů a dotazů českých firem spojených s marketingem, potažmo s on‑line propagací, které nasbíral ze stovek rozhovorů za poslední dobu.
- A moje maličkost ukázala, jak postupuje u klientských brand workshopů a jak zpracovává výstupy. Jako bonus jsem přidal pár tipů na krátké odborné knihy.
Jak odkazy naznačují, jednotlivá témata postupně rozebíráme na firemních sítích – sledujte nás, ať o nic nepřijdete – FB, IG, LI, TT.
Docela nabité, že? Na závěr jsme zvládli přilepit ještě soutěž o nejlepší prezentaci s hodnotnými cenami. Vouchery na 2 000 Kč za první a 1 000 Kč za druhé místo vyhráli (tedy nejvíce hlasů získali) –virbl– Eliška a Marek!
💡 Šlo o druhou ze tří řízených motivací pro řečníky. Vouchery měly zajistit zvýšení kvality prezentace a předání tématu. První motivace představovala společné rituální potvrzení, že takovou konferenci chceme (viz výše). A poslední pak byla trochu donucující. Všichni jsme si přípravu a účast dali do našich kvartálních výkonových úkolů.
Checklist interního eventu
Ne všechny kroky přípravy, uskutečnění a vyhodnocení události si zaslouží svůj popis. Současně se na ně ale hodí myslet. Vytvořil jsem proto checklist bodů, s jehož pomocí neuděláte v procesu organizace chybu. Celý si jej můžete stáhnout pod formulářem níže. «««odkázat dolů?
Jde ve zkratce o to:
- Schválit konferenci a její účel s managementem a účastníky.
- Probrat témata.
- Promyslet motivace.
- Rozdat role a odpovědnosti.
- Zajistit termín, místnost, občerstvení, techniku atd.
- Průběžně informovat řečníky i celou firmu.
- Zpracovat harmonogram.
- Ověřit, že technika v místnosti funguje, občerstvení se opravdu peče apod.
- V den akce pozvat on‑line diváky do konkrétní místnosti/poslat jim link ke sledování.
- Připravit místnost, občerstvení, organizovat celou událost, vyhodnotit motivaci kvality a oslavit vítěze.
- Po konferenci posbírat feedback, zálohovat prezentace, ohlídat si propagaci navenek a vytvořit úkol na další ročník .
Pár tipů závěrem
Strávit celý den vzděláváním v tolika lidech není nic levného, proto kromě propagace dovnitř rozhodně nezapomeňte na komunikaci akce navenek. My kromě příspěvků o tom, že se akce koná/konala, postupně zveřejňujeme také info o jednotlivých přednáškách. Ostatně ani tento článek není náhoda. Z konference tak těžíme, co to dá.
Promyslete, jestli by se z přednášek nehodilo připravit krátký test, aby si účastníci hlavní informace ještě lépe zapamatovali.
Doporučuji držet přednášená témata jasná a poměrně krátká. Je to paradoxně větší výzva pro soft skills. Nutí vás to odřezávat méně podstatné detaily (na ně bude po konferenci času dost) a navíc zbyde více prostoru na diskusi, která patří zákonitě mezi nedostatkové zboží.
Nezapomeňte ani na vyhodnocení celé akce včetně zpětné vazby od relevantních aktérů. V dalším ročník díky tomu posílíte pozitiva a omezíte negativa.
Co dál?
U nás měla interní konference pozitivní ohlas a nastolila témata, která dál řešíme už po vlastních osách. Další ročník už se pomalu blíží.
A vy si nezapomeňte zdarma uzmout checklist konání akce, třeba vám nějaký ten čas ušetří.