Marketing Festival: konference roku 2015

Patrik Chalupa   2. 12. 2015


Workshopy, strategické přednášky, networking, (ne)ples, koncert na Flédě. To a mnohem více byl letošní Marketing Festival. Nestihli jste si koupit lístky, nebo si chcete připomenout jeho jedinečnou atmosféru? Připravili jsme pro vás krátkou reportáž. Zažijte s námi #mktfest!

Asi nemá moc smysl představovat Marketing Festival. Každý nadšenec do digitálního marketingu o této události samozřejmě ví. Tomu napovídá i skutečnost, že se po lístcích jen zaprášilo a už dva měsíce předem bylo beznadějně vyprodáno. Na událost, která v českých vodách nemá konkurenci, se sjelo přes tisíc účastníků z celého světa. Měli k tomu pádný důvod. Na jevišti se objevily hvězdy jako Larry Kim (Wordstream), Daniel Gilbert (Brainlabs Digital) nebo Marty Neumeier.

Celá akce ovšem nebyla pouze o přednáškách a nových informacích z oboru. Organizátoři si dali také práci s doprovodným programem v podobě tří velkých parties. Pojďme si rozebrat dny pěkně popořadě a zhodnotit, zda Marketing Festival 2015 splnil všechna očekávání.

Středa

Pro první nedočkavce festival začal již středečním večerem v malé, funkcionalistické kavárně ERA, kde probíhala oficiální seznamovací párty. Vstup vyžadoval zvláštní registraci a byl omezený jen pro 100 lidí. Posezení se neslo v poklidném duchu plného networkingu a vášnivých debat okolo citlivých a nevyřešených témat online marketingu. V tomto případě se ale šlo spát brzy, protože chtěli být všichni čerství na následující den plný workshopů.

Čtvrtek

Čtvrteční den byl rozdělený na ranní a odpolední workshopovou část s tím, že každý z účastníků si mohl zakoupit maximálně dva workshopy. Témata byla různorodá od analytiky, přes PPC až po personalistiku. Já osobně jsem zvolil jen jeden odpolední, a sice českou legendu Marka Prokopa, který nám ukázal praktickou práci s daty pro e-commerce využití pomocí nejrůznějších excelovských vzorců. Byla škoda, že workshop trval jen tři hodiny, a tudíž jsme se nedostali příliš do hloubky. Příště určitě prodloužit!

Program večer pokračoval další party s názvem Game Night v brněnském Impact Hubu. Organizátoři si pro nás připravili spoustu stolních fotbálků, pár Xboxů a dokonce i kasino. Čekal jsem nějaký turnaj, ať už ve fotbálku nebo třeba na Xboxu, bohužel toho jsme se nedočkali. Na druhou stranu chápu, že uspořádat turnaj pro čtyři sta lidí bylo nereálné.

Pátek

Konečně se dostávám k hlavní části programu, a tím byly přednášky v krásném prostředí Janáčkova divadla. Nebudu se rozepisovat o každé přednášce zvlášť, i když by si to nejspíš každá z nich zasloužila. Vyzdvihnu jen ty, které na mě zanechaly největší dojem.

Hned zkraje to rozsekal Oli Gardner, zakladatel společnosti Unbounce, která poskytuje nástroj na A/B testování a tvorbu landing pages. Přednáška Frankenpage byla po grafické stránce asi ta nejlepší, co jsem doposud viděl. Ani obsahově se neztratila.

Oli, mimo jiné i výborný řečník, se rozpovídal o „ideální landing page“. Představil výsledky vlastních A/B testů především co se týče tlačítek, nebo třeba kam nejlépe umístit video na stránce. Výsledky bych ale bral raději s rezervou, protože každá cílovka reaguje na tlačítka různě, spíše šlo o to ukázat přístup k testování.



Ze sobotního dne bych ještě zmínil přednášku ostříleného brandového mága Martyho Neumeiera, autora bestselleru The Brand Gap. Všem knížku můžu vřele doporučit. Jak se dalo očekávat, Marty neřešil nic technického, ale mluvil obecně o brandingu a o důležitosti pochopení brandingu jako takového. A z jeho prezentace plyne důležité ponaučení: brand není to, co si o sobě myslí samotná firma, ale to, jak je vnímána okolím. 🙂

Z pátečních případovek mi přišla nejvíce přínosná ta od Martina Šimka, který nás seznámil s vlastním systémem pro monitoring médií, pomocí něhož sledují příležitosti pro linkbuilding nebo pro budování značky. Martin celý návod podrobně sepsal; pokud byste chtěli podobný systém využít i pro vaše klienty, najdete ho pod tímto linkem.

A následoval ples v industriální Adam Gallery. Přípravu jsme rozhodně nepodcenili a ples pojali ve velkém stylu. Ještě teď nám chodí poptávky po tučňáčí broži.

03a

Sobota

Poslední den přinesl nejen kvalitní představení, ale bohužel i zklamání. Začněme nejprve pozitivní stránkou, a tou bylo vystoupení Larryho Kima. Tato uznávaná osobnost ve svém oboru, zakladatel agentury a zároveň edukativního blogu Wordstream, přednesla špičkový projev protkaný svými zkušenosti a hlavně skromností a upřímností.

Larryho přednáška se měla týkat budoucnosti PPC, místo toho ale mluvil převážně o sociálních médiích, což mě trošku mrzelo. To ovšem nepatilo pro naše Facebookáře, kteří se sice nic zásadně nového nedozvěděli, ale utvrdili se v tom, že svoji práci dělají opravdu dobře.



Zmíněné zklamání přišlo od člověka, na kterého se většina z nás těšila možná nejvíce – datového analytika Daniela Waisberga přímo z Googlu. Danny nepřinesl nic nového, mluvil pouze o základních věcech při práci s daty. Dokonce ani na následné dotazy od publika neodpovídal přímo. Přišlo nám to jako pokyn z vyšších pater, aby neprozrazoval příliš mnoho.

Na závěr celého Festivalu vystoupili irští kluci z Wolfgang Digital. Dokonce i přes jejich silný irský akcent, kterým pobavili publikum, jim bylo překvapivě docela dobře rozumět. Jelikož se oba baví PPCčkama, bylo zjevné, o čem bude jejich přednáška. Borci mluvili převážně o využiití RLSA přes Google Analytics, novince e‑mail retargetingu nebo třeba jak pracovat s lidmi, kteří nakoupili.

Třešničkou na dortu byla závěrečná show na Flédě v podání švýcarské kapely Kadebostany. Pokud neznáte, napravte to na Spotify.

Jménem všech tučňáků chci poděkovat Jindrovi a jeho týmu za uspořádání akce světového formátu. Už teď se těšíme na další ročník #mktfest!