LIM 2013 s Markem Prokopem: Návod k použití
Minulý týden jsem se vrátil z úžasné akce Léto s internetovým marketingem. Rád bych účastníkům letošního druhého termínu, případně i budoucím generacím, předal několik rad.
Dovolená nebo intenzivní kurz
Malevil nabízí neskutečné množství vyžití. Můžete hrát tenis, golf, jezdit v offroadech, na čtyřkolkách, zajít na masáže i do vířivky. Stejně tak ale můžete strávit dopoledne přednáškou, odpoledne workshopem a večer dalším rozebíráním marketingových problémů a diskuzemi.
Raději si dopředu promyslete, zda LIM brát více dovolenkově, nebo jej pojmete jako pořádný zápřah. Každá z možností má něco do sebe. Díky tomu, že jsem se rozhodl předem, jsem se nemusel tahat s golfovým bagem, protože jsem věděl, že bych se na hřiště stejně nedostal. Když nad tím tak přemýšlím, možná to bylo i kvůli tomu, že jsem nějak nevychytal dopravu a nakonec musel autobusem. To mi rozhodování značně ulehčilo.
Nejdůležitější poznatky
1. Připravte se na spánkový deficit
Večerní diskuze u bowlingu jsou tak zapálené, že se od nich málokdy odtrhnete před třetí ráno. To vzhledem k brzkému začátku programu moc místa pro spánek neponechává.
2. Využijte workshopy na maximum
Podle mě jedna z nejhodnotnějších částí LIMu, kterou ale část účastníků opomíjí. Kde jinde máte možnost pracovat s kolegy markeťáky z jiného prostředí a pozorovat je při práci? Navíc pokud se vám je podaří přesvědčit o vhodnosti svého projektu, můžete získat cennou vazbu nejen od nich, ale i od lektorů. Další radou by tedy mohlo být: „Naučte se pitchovat svůj projekt.“
3. Síťujte
Část, kterou obvykle zanedbávám já. Na LIM jezdí široká škála osobností: volnonoháři, majitelé agentur, zástupci větších firem a markeťáci obecně. Kde jinde potkáte pohromadě tolik zajímavých lidí z oboru?
4. Nedávejte si těstoviny
Na závěr pro změnu jedna praktičtější rada. Těstoviny na Malevilu opravdu moc neumí. Co můžu za sebe doporučit je jehněčí kolínko a hovězí žebra, z doslechu pak toskánský tatarák.
Pokud si o letošním prvním kurzu chcete přečíst něco víc, odkážu vás na článek Lukáše Pítry, Petra Jiránka, nebo Adama Hazdry. Přečtěte si, jaké bylo Léto s internetovým marketingem 2014.
Kdybych měl akci shrnout pár slovy, nejspíš by se mi to nepodařilo lépe než právě Petrovi: „Nejde o to, že Vám někdo předloží konkrétní návody. Jde o změnu myšlení. O vystoupení z té své komfortní zóny, kdy si cvakáte to svoje, vcelku to šlape, ale nějak zapomínáte na posun. LIM Vám od této choroby pomůže, to mi věřte.“
Za fotky díky Petrovi Lipovskému a Tomáši Procházkovi.