Vše, co e-shop potřebuje k inzerci na Facebooku
Provozujete e-shop a chcete inzerovat na Facebooku? Nepodceňte přípravu a projděte si náš seznam nezbytností, které je třeba nastavit ještě před spuštěním první kampaně. Pokud si s něčím nevíte rady, napište nám a začněte vydělávat s Facebook Ads!
1. Stránka
Vlastní stránka na Facebooku je podmínkou pro tvorbu reklam, pokud nechcete inzerovat pouze v pravém sloupci. Založení Facebook stránky je zcela zdarma a zabere pouze několik minut.
Pro základní nastavení stačí vybrat typ stránky, přidat profilovou a úvodní fotku, kontaktní údaje či odkaz na webové stránky. Uživatelé, na které cílíte reklamu, si tak můžou informace o vás prohlédnout přímo na Facebooku. Označením stránky „To se mi libí“ mohou také zvýšit váš organický (neplacený) dosah.
2. Reklamní účet
K tvorbě a správě reklam je třeba mít vlastní reklamní účet. Do něj pak můžete udělovat přístup jednotlivcům i agenturám. Po vytvoření reklamního účtu je potřeba projít základní nastavení, které zahrnuje volbu měny pro platby, časového pásma a další informace nezbytné pro fakturaci. Pozor, nastavení měny a časového pásma vašeho reklamního účtu je trvalé. Dá se změnit pouze založením nového účtu.
Důležité je správné nastavení platební metody. Vybrat si můžete primárně z plateb přes kreditní kartu, PayPal nebo reklamní kupóny. Abyste měli pod kontrolou, kolik se má na vašem reklamním účtu utratit za inzerci, můžete si nastavit a libovolně měnit limit účtu na výdaje.
3. Business Manager
Business Manager je relativně nový nástroj pro správu většího množství účtů pro reklamu, stránek, aplikací, produktových katalogů, Instagram účtů a také lidí, kteří na nich pracují. To vše najdete na jednom místě. Pokud se kolem vašich firemních stránek točí vícero uživatelů nebo jste přímo agentura, Business manager je elegantním řešením problému spojeným s přidělováním oprávnění nebo správou reklam.
Používání Business manageru je zároveň bezpečnější. Zaměstnanci firmy můžou na jednom místě vidět všechny stránky a reklamní účty, na nichž pracují, aniž by museli sdílet přihlašovací údaje se svými kolegy nebo s nimi být jinak spojeni. Založení Business manageru je velmi jednoduché a také zcela zdarma. Pro některé typy reklam, jakou jsou například Dynamické produktové reklamy (DPA), navíc Facebook propojení s Business managerem přímo vyžaduje.
4. Remarketingový pixel
S pomocí remarketingového pixelu dokáže Facebook monitorovat aktivitu svých uživatelů na vašich webových stránkách. To vám umožní cílit reklamu například jen na ty návštěvníky, kteří si prohlédli určité produkty, ale nic nenakoupili. Jeho nastavení můžete zkontrolovat například díky Pixel Helperu.
Kromě vytváření vlastních okruhů uživatelů, na které můžete zacílit svou reklamu, sleduje pixel také návštěvy vašeho webu nebo různé události, jako je vložení produktu do košíku nebo dokončení objednávky. Díky zapojení remarketingového pixelu můžete například optimalizovat kampaně na konverze či jiné události a zároveň efektivně vyhodnocovat jejich průběh. Existuje sice více způsobů, jak pixel zprovoznit, ale implementace by měla vždy probíhat v součinnosti s vývojářem.
5. XML Feed a produktový katalog
E-shopy na Facebooku nejčastěji využívají zmíněné Dynamické produktové reklamy. Tzv. DPA umožňují vytvořit relevantní, personalizovanou a aktuální reklamu založenou na produktech, které uživatelé skutečně navštívili na webových stránkách. Konkrétní uživatel proto na Facebooku zhlédne reklamu vytvořenou dynamicky na základě svého chování na e-shopu.
K nastavení dynamických produktových reklam potřebujete vlastní katalog produktů, který vytvoříte v Business Manageru a pak také XML feed, který bude na produktový katalog napojený. XML feed pro Facebook lze přenést například z Google Merchant Feedu. Podrobný postup a specifikace lze nalézt zde. Pokud si s něčím nevíte rady, napište nám a začněte vydělávat s Facebook Ads!