Prodávat více střech, ukotvit náborovou komunikaci a obecně se lépe prezentovat navenek. Hlavní záměry a cíle stavební firmy MÜPO jsme přetavili do nového webu na míru – stavěli jsme na výzkumu mezi zákazníky, obchodními partnery i zaměstnanci a technicky na redakčním systému Drupal. Přečtěte si, jak celý proces probíhal. 👇
Společnost MÜPO, spol. s r.o. je renomovaná střechařská firma z Jižní Moravy. Její historie sahá až do roku 1992, kdy se začala specializovat na výstavbu a rekonstrukci všech typů střech, a to v plném rozsahu klempířských, pokrývačských a tesařských prací. V současnosti se zaměřuje také na zelené střechy, provětrávané fasády a dřevostavby.
V uživatelském výzkumu jsme pracovali se základními cílovými skupinami – zákazníci / obchodní partneři a zaměstnanci.
U zákazníků / obchodních partnerů bylo zapotřebí zjistit, jakým způsobem vybírají svého dodavatele; kdo o výběru rozhoduje; na základě jakých kritérií a zároveň, co může být při výběru dodavatele překážkou.
V případě zaměstnanců jsme se zaměřili na zjednodušenou tvorbu hodnot v zaměstnání (EVP). To, jak si vybírají svého zaměstnavatele; jak vypadá proces změny práce; čeho si na práci v MÜPO cení; co je pro práci řemeslníka specifické a s čím se setkali v předchozích zaměstnání.
Abychom zjistili veškeré potřebné informace, použili jsme kombinaci následujících výzkumných metod: desk research, hloubkové rozhovory a card sorting. Na základě desk research jsme vytvořili prvotní hypotézy, které jsme ověřili hloubkovými rozhovory. Pomocí card sortingu jsme zjistili, jakým způsobem informace využít v rámci webových stránek a na co je kladen největší důraz.
Díky uživatelskému výzkumu jsme získali cenné informace pro tvorbu wireframu webu a textového zadání pro grafika. Zároveň jsme zjistili, co může společnost MÜPO využít pro náborové kampaně.
Wireframe nového webu
Ukázka části wireframu nového webu
Do procesu uživatelského výzkumu se vždy snažíme co nejvíc zapojit klienta. Zjištěné informace od jeho zákazníků a potenciálních zaměstnanců jsou jedny z nejcennějších, které může majitel firmy získat.
Na základě wireframů jednotlivých stránek a textového zadání pro grafika jsme vytvořili vizuální návrh webu tak, aby korespondoval s brand manuálem firmy. Grafické návrhy jsme převedli do webových šablon a následně je nasadili do redakčního systému Drupal.
Po předání grafického návrhu je proces tvorby webu obvykle podobný. Z grafického designu je potřeba vytvořit webové šablony, které jsou napojené na redakční systém. Poté je nutné vyřešit náročnější prvky na backendu (v tomto případě to byly různé filtrace realizovaných projektů) a nasadit analytické prvky. Následně všechno otestovat a seznámit klienta s redakčním systémem, aby byl schopen sám spravovat a aktualizovat obsah webových stránek.
Grafický návrh nového webu
Rád vytvářím weby pro klienty napříč obory. Díky tomu se dozvím mnoho nových a zajímavých informací, které jsou mimo mou vlastní oblast odbornosti. Tím, že jsme provedli uživatelský výzkum pro vývoj nového webu pro řemeslníky a investory staveb, jsme byli schopni nahlédnout do jejich myšlení a rozšířit své obzory i v těchto oblastech.
Na igloonet se bez váhání obrátím vždy, když potřebuji pomoct s kampaněmi, digitální identitou, webem, mailhostingem nebo reklamou. Někdy jsem přemýšlel, jestli to u konkurence nedokážeme vyřešit levněji. Zjistil jsem ale, že výsledky nikdy nebudou tak kvalitní, jaké jsem si představoval. Jedeme v tom spolu už více než 15 let a nechystáme se to měnit.