V Brně se pořád něco děje! V Centrále cestovního ruchu proto chtěli pořadatelům nabídnout pomocnou ruku v tom, jak dát o akcích jednoduše a on‑line (bez letáků!) vědět. Ať mají na jednom místě jak program a podrobnější info, tak třeba to, jak se na jejich událost dostat, kde se v okolí ubytovat nebo dobře najíst.
Dali jsme hlavy dohromady a vytvořili eventovou aplikaci. Podívejte se, jak jsme rozlouskli import dat z několika různých zdrojů, napojení na mapy nebo měření vloženého kódu.👇
Garantem projektu Brno Convention Bureau (BCB), pod který aplikace spadá, je Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava (CCRJM). Zabývá se rozvojem cestovního ruchu a turistického potenciálu v kraji.
Práce s aplikací je pro organizátory velmi snadná. Stačí zadat program, termín a místo akce, popř. vložit dokumenty ke stažení. Vše ostatní už nabídne appka sama – navrhne dopravní trasy, doporučí ubytování a gastro v okolí a k tomu přidá inspiraci na další zážitky. Pořadatel si pak může vygenerovanou stránku, anebo jen její část, spolu s QR kódem ke sdílení vložit na web. A to zcela zdarma.
Přínosy aplikace si můžeme rovnou vypůjčit z webu projektu BCB:
Díky tomu, že měl zadavatel jasno v tom, co potřebuje, vznikla na společných schůzkách s UX designerem a grafikem konkrétní podoba aplikace. Na nás pak bylo návrh celkově oživit a vytvořit nadesignované funkce.
Práce na projektu byla pro mě radost. Ne vždy se totiž sejde tým lidí, kde mají všichni členové dostatečný prostor zaměřit se na jednu konkrétní činnost a jsou motivováni tím nejlepším výsledkem.
Aby se v administraci nemusela duplikovat správa bodů zájmů (aka points of interest , tedy zajímavých či užitečných míst na mapě), importujeme data z několika dalších webů spojených s jihomoravským cestovním ruchem: gotobrno.cz, brnoconvention.com či gourmetjiznimorava.cz.
Načítáme tedy informace hned ze 3 různých zdrojů, ve 3 různých formátech a ve 3 různých jazycích. Importy můžeme provádět opakovaně buď v předem daných intervalech, anebo je spustit ručně z administrace aplikace.
Body zájmu doplňujeme automaticky informacemi, které potřebujeme pro naši aplikaci. Např. zařazení do správné kategorie, stažení obrázků či doplnění geolokačních souřadnic nezbytných pro zobrazení v mapě.
Při výběru poskytovatele mapových služeb jsme zvažovali dvě možnosti. Český Mapotic, který s sebou ale nesl komplikovanější řešení dalších exportů / importů bodů zájmu, a Google Maps Platform, umožňující snazší získávání geo souřadnic na základě dotazů na adresu nebo název podniku. Zvolili jsme proto propojení přes Google Maps API.
Jedním z požadavků v zadání projektu byla možnost sdílení stránek nebo jen určitých informací dané události. Kromě klasického šíření přes odkaz jsme proto pro pořadatele připravili také QR kódy a funkci „embedování“. Můžou si tak celou stránku své události, nebo jen její libovolnou část, vložit pomocí vygenerovaného kódu na vlastní web. Velmi snadno a zdarma tak návštěvníkům nabídnou další servis.
Jak ale měřit návštěvnost nebo počet zobrazení stránek, když přirozeně nemáte k cizím webům a k jejich analytice přístup? O taková data přece nechcete přijít. My je umíme posílat přes backend do Google Analytics pomocí Measurement Protocolu.
Pro návštěvníky používající Google kalendář (nebo jakýkoliv jiný kalendář, co umí zpracovat .ics soubory) jsme vytvořili generátor. Informace o události si tak můžou jednoduše do svého kalendáře nahrát a mít je vždy po ruce.
Po technické stránce se jednalo o zajímavý projekt. Propojili jsme redakční systém Drupal s Google Maps API. Pomocí geocoder rozšíření načítáme GPS souřadnice k obsahu a díky kontextuálním filtrům v pohledech hledáme obsah se souřadnicemi v konkrétním rádiu.