William & Thomas Artisan Bakery

Propagace na sítích s řemeslnou péčí pro W&T Bakery

květen 2022 – listopad 2022

Řemeslná pekárna William & Thomas Artisan Bakery chce, aby kvalitní francouzské pečivo vonělo v ještě větším počtu domácností. Dali jsme proto hlavy dohromady, vytvořili základní strategii, obsahový plán a strukturu kampaní a klientovi ukázali, jak si propagaci sám spravovat a vyhodnocovat. Mrkněte se blíž a nechte si chutnat ↓

logo společnosti William & Thomas Artisan Bakery

William & Thomas Artisan Bakery

Zavítáte‑li do Brna, omrkněte Petrov, prozkoumejte Jošta a  užijte si skvělé slané i sladké francouzské pečivo u William & Thomas Artisan Bakery (dále také WTB). Zakladatelé řemeslné pekárny Vilém s Tomášem lpí na tradičních recepturách, které sami dál rozvíjí a pilují, a samozřejmě na kvalitních surovinách. A že jejich pečivo chutná, podtrhuje i fakt, že kromě tří brněnských pekáren si otevřeli další, tentokrát v Praze. Bon appétit!

Cíle spolupráce

Mezi hlavní záměry tohoto typu spolupráce jsme zařadili:

  1. Nastavit strategii a plán dlouhodobé komunikace a propagace WTB na sociálních sítích.
  2. Předat strukturu placené propagace příspěvků na Facebooku a  Instagramu tak, aby si klient zvládl reklamu sám spravovat.

Na výstupu je klient tedy schopen sám či s malou pomocí výrazně šířit povědomí o značce a nabízených produktech. Staví přitom na pevných základech, umožňujících mu dělat správná a  konzistentní rozhodnutí.

Jak jsme postupovali

  1. Desk research

    Ještě před společným workshopem jsme si dali na jednu hromádku všechny interní dokumenty a plány, související se značkou a propagací WTB. Díky tomu jsme už před prvním setkáním lépe chápali některé souvislosti, a mohli se tak rovnou doptávat na podrobnosti.

  2. Workshop ke strategii a značce

    Abychom následné analýzy a výstupy stavěli na relevantních základech, setkali jsme se se zakladateli a marketérkami pekárny. Workshopovým způsobem jsme si upřesnili hlavní cíle a záměry jejich podnikání, esenci i symboly značky, cílové skupiny, konkurenci, ale také například dosavadní zkušenosti s reklamou či role v další spolupráci.

  3. Vilém Ráček
    zakladatel

    Velmi zajímavý pro nás byl úvodní workshop, na kterém jsme pomocí různých cvičení definovali naše silné stránky, charakteristické znaky i cílové skupiny. Myslím si, že pro každého podnikatele je užitečné nad svou značkou přemýšlet takto komplexně.

    Vilém Ráček
    zakladatel
  4. Výstupy z workshopu

    Na setkání jsme velké množství informací, souvislostí a závěrů rovnou zapisovali do mindmapy. Pro pravidelné používání je však příliš robustní, proto jsme to nejdůležitější shrnuli do přehledné Brand Canvas. Klient má tak k ruce strategický jednostránkový dokument, podle kterého se může v další práci orientovat.

  5. Ukázka sekce Brand komunikace z Brand Canvas

  6. Audit sociálních sítí

    V auditu se věnujeme současnému stavu komunikace – jak může na cílová publika působit, jaká témata se využívají a v jaké frekvenci či zdali je komunikace dostatečně výrazná a odlišitelná. Procházíme také samotný web, na který se v postech odkazuje, a správnost nastavení měření návštěvnosti. Komunikace WTB byla už v tento moment na velmi dobré úrovni. Mohli jsme tak plynule jen s několika doporučeními přejít k plánování obsahu.

  7. Plánování obsahu

    Obsahový plán neznamená, že musíte veškerý obsah striktně plánovat měsíce dopředu, navíc v prostředí, kde se každý den něco děje. I pro WTB jde o kostru hlavních témat, co se dají tvořit s předstihem či hromadně, s prostorem na to, co se zrovna namane. Vytvořili jsme přehlednou plánovací tabulku, která ve výsledku šetří čas a díky níž mohou ve WTB práci lépe plánovat.

  8. Ukázka příspěvků na sociálních sítích (Zdroj: FB stránka WTB)

  9. Školení propagace na sítích

    Jeden ze záměrů spolupráce směřomal k tomu, aby WTB zvládl vlastními silami ještě lépe šířit povědomí o svých pekárnách a produktech. Máme‑li k dispozici kvalitní a pravidelný obsah, stačí jen pár kroků k jeho další podpoře. Vytvořili jsme proto jednoduchou strukturu kampaní, uzpůsobenou cílovým publikům, k pravidelné propagaci příspěvků mezi široká publika. Marketérky jsme v systému proškolili, aby vše zvládaly samy, případně s naší drobnou pomocí.

  10. Denisa Marynčáková
    vedoucí marketingu

    Díky spolupráci se pro nás nastavování reklamy na sociálních sítích stalo záležitostí na pár kliků. Dobře pracujeme nejen s reklamou, ale také s různými cílovými skupinami, které nám igloonet pomohl definovat. Nyní se jim snažíme nabízet zajímavý obsah na míru.

    Denisa Marynčáková
    vedoucí marketingu
  11. Konzultace a podpora

    Stavíte‑li poprvé dům, hodí se vám k ruce dozor či zkušená pomoc. Začínáte‑li s propagací, není to jiné. Po předání hlavní části práce jsme proto byli WTB dál k dispozici – buď jako poradní marketingový hlas či přímo pomoc při práci s reklamou. Pomáhali jsme např. také s plánem otevírání pekárny v Praze.

Pojďme probrat, jak pomůžeme vašemu projektu

Přijedeme za vámi nebo se můžeme potkat u nás v Brně či Praze
konzultace je ZDARMA
Profilovka Adam Šilhan