SPOLEČNOST E

Společně se Společností E: od upevnění brandu přes tvorbu dárcovského programu až po první kampaně

leden 2022 - současnost

Žít lépe život s epilepsií. To je hlavní hnací motor neziskovky Společnost E. Odhodlání jejích zaměstnanců a členů je obrovské a poslání jasné. Pro plnění svého cíle ale potřebují dary i dobrovolníky. Provedeme vás bod po bodu tím, jak jsme se zhostili nelehkého úkolu upevnit brand a nalézt neziskové organizaci nové dárce.

logo Společnost E

Společnost E je nezisková organizace podporující lidi s epilepsií. Motivaci mají jasnou – pomoci lidem s epilepsií a jejich blízkým žít lepší život, destigmatizovat a mírnit diskriminaci. Jejich působení zahrnuje mnoho aktivit. Pořádají workshopy pro lidi s epilepsií, školy i firmy, poskytují odborné i právní poradenství a v neposlední řadě rozvíjí projekt Aranžérie.

Aranžérie je sociální podnik zaměstnávající lidi s epilepsií. Jde o květinovou dílnu s e‑shopem. Veškerý výtěžek za květiny putuje právě Společnosti E, která tyto prostředky využívá pro další pomoc. Přes Aranžérii si můžete objednat květiny na svatbu, darovat je do domovů pro seniory (projekt Kytka pro babi a dědu) nebo si třeba zajít na workshop vázání či aranžování.

Cíle spolupráce

Jako primární cíl jsme si stanovili nábor nových dárců; růst počtu dárců na webu i skrz portál Darujme.cz a více nákupů v Aranžérii. Šíření značky a zvyšování povědomí jsme si nastavili jako sekundární prioritu. Společnost E zahrnuje celou řadu aktivit, skrze které jsme těchto cílů mohli dosáhnout. A my se do toho s chutí pustili.

Alena Červenková
předsedkyně, koordinátorka projektů
a fundraiserka

Vždy je pro mne fajn mít v zádech parťáky z řad odborníků, kteří nás srozumitelně a lidsky provází oblastí, ve které nejsme „jako ryba ve vodě“. Eliška s Lukášem z igloonetu nás trpělivě a krok za krokem provází od definování marketingové strategie až po realizaci konkrétních kampaní. Hlavně nás ale učí a vedou k samostatnosti a nezávislosti na jejich budoucí podpoře, což pomalu, ale jistě přináší své ovoce. Nejenže v týmu díky nim získáváme nové dovednosti a kompetence, ale také nové dárce a podporovatele projektů Společnosti E. Děkujeme za skvělou spolupráci, díky které můžeme dál a lépe zlepšovat život lidem s epilepsií.

Alena Červenková
předsedkyně, koordinátorka projektů
a fundraiserka

Jak jsme postupovali?

Prvotní workshop
Prvotní workshop
Prioritizace marketingových aktivit
Prioritizace marketingových aktivit
Nasazení prvních kampaní
Nasazení prvních kampaní
Znovurozjetí dárcovského klubu
Znovurozjetí dárcovského klubu
Mentoring a podpora
Mentoring a podpora
  1. Workshop

    spolupráci jsme odstartovali strukturovaným workshopem, který jsme rozdělili do dvou dnů, abychom byli čilí a schůzka nebyla příliš únavná. Povídali jsme si o Společnosti E a Aranžérii jako o značce, o její vizi. Probrali jsme i brandové symboly, tón komunikace nebo cílové skupiny. Výsledkem byla jedna obrovská mind mapa shrnující vše, co jsme ke spolupráci potřebovali znát.

  2. Ukázka části mind mapy

    Lukáš Havlík
    vedoucí marketingu

    Workshop je u tohoto typu spolupráce snad nejdůležitějším bodem. Krom zmíněného přináší také mimořádnou příležitost se vzájemně poznat, což další práci velmi pomáhá, a věnovat čas tématům, na které firmám a organizacím nemusí zbývat v každodenní práci prostor. Na workshop si zpravidla zveme zástupce vedení, středního managementu i specialistů – pokrytí názorů/reality tak bývá poměrně komplexní.

    Lukáš Havlík
    vedoucí marketingu
  3. Rozvoj webu, analytiky a kontrola reklamních účtů

    weby Aranžérie i Společnosti E jsme podrobili naší přísné kontrole marketingovým očkem. Navrhli jsme změny, které jsme považovali pro účely propagace za nutné. Spolu s tím jsme pomohli s nastavením analytiky a dalšího měření, abychom mohli dopady on‑line aktivit sledovat a vyhodnocovat. Pomohli jsme nastavit cookie lištu i Facebookový pixel. Zkontrolovali jsme také nastavení e‑mailingového nástroje a založili Facebook Business manager.

  4. První kampaně pro Aranžérii

    společně jsme vymysleli a vytvořili první kampaně na Facebooku a Instagramu pro Aranžérii. Propagovali jsme květinovou nabídku k příležitosti Valentýna, následně k MDŽ i svatebního servisu.

  5. Znovurozjetí a propagace dárcovského klubu

    jednou z hlavních výzev Společnosti E pro rok 2022 bylo znovuobnovení dárcovského klubu, který kdysi nesl název Fialový klub (fialová je totiž barva epilepsie). I tohoto úkolu jsme se zhostili společně. Společně jsme navrhli fungování klubu i obsah na web, pomohli jsme s úpravou a grafickou podobou stránky, jednotlivými prvky, rozložením stránky i textací. Vznikl tak dárcovský klub, jehož členem se stanete ve chvíli, kdy Společnosti E přispějete na fungování – ať už jednorázovým, či pravidelným darem. Fialový klub si po svém znovunarození zasloužil výraznější propagaci.

  6. Ukázka kampaně pro Fialový klub

    Ukázka webu Fialového klubu

  7. Rozvoj e‑mailingu

    e‑mailing jsme vnímali jako potenciálně silný kanál. S ohledem na dvě odlišné cílovky Společnosti E (dárci a lidé s epilepsií) jsme navrhli šablonu, která bude variabilní a použitelná pro obě zmiňované skupiny. V rámci rozvoje e‑mailingu jsme zkontrolovali jeho nastavení, pročistili databázi a poskytli klientovi úvodní support při práci s novou šablonou.

  8. Podcasty

    o epilepsii se ve společnosti moc často nemluví. Lidé si ji zpravidla představují jen jako záchvaty. Ona ale ovlivňuje rodiny, přátelské vztahy i pracovní zkušenosti. A právě těmto otázkám se věnoval podcast, který Společnost E spolu s PromoPeople vytvořila. My jsme se podíleli na definici témat a otázek pro rozhovory, feedbackovali jsme výsledek a poté jej i propagovali. Podcast si můžete pustit tady.

  9. Školení reklamy na Facebooku

    s klienty se vždy snažíme předávat si vzájemné znalosti a především se učit nové věci. Nechceme si „škudlit“ vědomosti pro sebe, a pokud to jde, rádi je předáváme internímu týmu. Proto jsme v další fázi spolupráce přichystali rozsáhlé školení reklamy na Facebooku a proškolili klienta, jak s reklamou pracovat. Ukázali jsme si, jak vytvářet reklamy, nastavovat publika, pracovat s cílením i kreativou. V následujících měsících si vedoucí marketingu a PR Tereza nastavovala reklamy v Business manageru sama. Vždy jsme jí ale k ruce a nastavení propagace i obsah kampaní společně konzultujeme, případně opravíme zádrhele a poradíme, když se něco nedaří.

  10. Dárcovské kampaně pro Společnost E

    před nadcházející sezónou (září – prosinec) jsme společně vymysleli a zrealizovali ještě několik dalších kampaní. Zábavnou a kreativní formou se snažili o osvětu a získání nových dárců. Jako příklad můžeme uvést kampaň Giving Tuesday.

  11. Společnost E vzdělává široké okolí, aby lidem s epilepsií lépe rozumělo. Vytvořili jsme proto kampaň popisující týden člověka s epilepsií. Prohlédněte si ji. ↓

  12. Mentoring a konzultace

    po rozjetí několika prvních kampaní jsme s klientem přešli na spolupráci formou mentoringu a podpory. Pravidelně konzultujeme marketingové aktivity, kontrolujeme kampaně a radíme vždy, když si o to klient řekne.

Tereza Leperlier
Vedoucí PR a marketingu

V neziskovém sektoru je běžné, že jeden člověk zastupuje více pozic z důvodu omezených financí. Je však klíčové držet krok s dobou a dokázat se dobře orientovat v oblastech, které jsou pro chod organizace a sociálního podniku nezbytné. Mezi ně neodmyslitelně patří marketing a správa sociálních sítí. Mít v záloze profesionály, kteří vás dokáží pochopit a pomáhají vám v šíření vaší myšlenky, ať už se jedná o neziskovou organizaci či sociální podnik, je prostě nepostradatelné. S Eliškou a Lukášem v zádech jsme dokázali oslovit širokou veřejnost a dát práci, které se věnujeme, hlubší smysl.

Tereza Leperlier
Vedoucí PR a marketingu

Pomozte i vy žít lepší život s epilepsií. QR kód vás zavede na stránku s možností darovat

Výsledky

Za první rok spolupráce se Společnosti E podařilo i díky on‑line reklamě vybrat přes 100 tisíc Kč. Některé z darů jsou pravidelné, chodí tedy na měsíční bázi.

Eliška
vedoucí projektu

Na spolupráci s neziskovkou mě nejvíc baví, že v práci vidím hluboký smysl. Máme sice na marketingové aktivity limitovaný rozpočet, líbí se mi ale hledat cesty, jak dostat poselství Společnosti E mezi co nejvíce lidí s vědomím, že je to pro dobrou věc. Právě mentoring a menší workshopy pro klienta jsou skvělá forma, jak to dělat i s omezenými financemi.

Eliška
vedoucí projektu

Pojďme probrat, jak pomůžeme vašemu projektu

Přijedeme za vámi nebo se můžeme potkat u nás v Brně či Praze
konzultace je ZDARMA
Profilovka Adam Šilhan