Nastavili a upravili jsme kampaně pro předání internímu týmu

prosinec 2017 - únor 2018

Co nás čekalo?

Jena nábytek je přední offline a online prodejce kompletního sortimentu nábytku a bytových doplňků v ČR a SR.

  • 1

    Eshop

  • 16

    Prodejen

  • 52 000+

    Kusů nábytku

jena_wireframe

Cíle spolupráce

Vylepšení stávajících kampaní v Google Ads a Skliku tak, aby generovaly větší tržby bez navyšování PNO

  • Maximalizovat tržby při udržení PNO
  • Vylepšit a rozšířit stávající online kampaně
  • Nasadit automatizace
  • Vše udělat tak srozumitelné, aby kampaně mohl převzít interní tým

  • Inventura pokrytí
  • Struktura kampaní
  • Ads.Care
  • Generované inzeráty
David Pohorský, senior PPC specialista

Původní kampaně nebyly v dobré kondici, nasměrovali jsme je správným směrem a předali je internímu týmu.

David Pohorský

senior PPC specialista

Úvodní audit

Od začátku jsme počítali s krátkodobou spoluprací – v JENĚ vznikal inhouse marketingový tým a naším úkolem bylo vše vylepšit a nachystat na předání. Úvodním auditem jsme zjistili, že kampaně jsou ve velmi špatném stavu, například:

  • Struktura kampaní byla příliš jednoduchá a nedovolovala efektivní správu a vyhodnocování.
  • Klíčová slova měla nízké skóre kvality, to se projevilo ve vyšší ceně za proklik.
  • Reklamní texty měly nízké pokrytí klíčovými slovy.
  • Kvůli špatné struktuře a vylučování měly vysoké procento duplicitních vyhledávacích dotazů.
  • Automatizace se využívaly jen v omezené míře.

/jena/_design
/jena/_design

Průběh spolupráce

  • Vzhledem ke krátkodobé spolupráci jsme nemohli pracovat s celým účtem. Vydefinovali jsme nejdůležitější (nejziskovější) kategorie nábytku a zjistili jejich potenciál hledanosti. Na jeho základě jsme s klientem vytvořili harmonogram, podle kterého se budou kampaně v průběhu roku vytvářet. Z velké části záleželo na hledanosti, ale do rozhodování vstupovaly i další faktory jako např. skladovost, marže, sezónnost nebo naplánované akce.
  • Stávající kampaně měly příliš jednoduchou strukturu, takže jsme se rozhodli vytvořit vše od znova. Pokryli jsme více URL a vyhledávacích dotazů, na které se předtím necílilo, a počtem kampaní i reklamních sestav jsme původní počet několikanásobně navýšili. V celém účtu jsme také zavedli jednotný sytém pojmenování, což vše zpřehlednilo a umožnilo efektivnější správu.
  • V igloo se hodně zaměřujeme na automatizace, takže naše další kroky vedly tímto směrem. Za prvé jsme v API Google Ads vytvořili skript, který v reklamních textech automaticky aktualizuje dynamické informace jako např. minimální cenu, maximální slevu nebo počet kusů v nabídce. Výhodou řešení přes API je mimo jiné vyšší stabilita než u dočasného řešení přes Google Ads skripty. Dále jsme nasadili Ads.care, náš nástroj na vypínání reklamních sestav na základě požadované skladovosti. Šetří peníze tím, že necílí na vyprodané kategorie nebo kategorie s nízkým počtem produktů. A do třetice jsme připravili vlastní API skript na automatickou tvorbu sitelinků.

Shrnutí spolupráce

OKAY Holdingu jsme pomohli s restartem a výrazným rozšířením kampaní eshopu JENA nábytek. Zavedli jsme jednotný systém pojmenování a celou strukturu logicky zpřehlednili, což umožňuje mnohem efektivnější a intuitivnější správu kampaní. Novému týmu jsme tak vytvořili ideální startovní podmínky.

Tomáš Beránek, CMO OKAY Holding

Naše spolupráce byla krátká, ale velice prospěšná. S čistým svědomím mohu igloonet doporučit.

Tomáš Beránek

CMO OKAY Holding

Adam Šilhan

Líbí se Vám naše práce? Přijďte k nám na kafe a mrkneme se na váš projekt.

Adam Šilhan, vedoucí marketing teamu