Spolupráci jsme odstartovali na konci roku 2017 analýzou a zhodnocením dosavadních kampaní ve vyhledávání Google a Seznam, zaměřili jsme se přitom na jejich efektivitu a hledání dalšího potenciálu.
Začátkem roku 2018 jsme navázali intenzivní prací na úpravě reklamních účtů. Kromě vyhledávačů jsme si posvítili také na výkonnostní kampaně na Facebooku. Za půl roku spolupráce jsme při rozsáhlé struktuře propagace dokázali snížit náklady na reklamu a přitom zvýšit tržby ze spravovaných kanálů.
Období prvního půl roku spolupráce jsme pro zhodnocení zvolili z několika důvodů. Jde mj. o úsek nekřivený obecně velmi silnou předvánoční dobou či naopak slabším létem. Od srpna navíc vstupuje do hry také redesign webu znemožňující jednoznačné meziroční porovnání kampaní.
Díky auditu PPC systémů jsme sice odhalili reálný potenciál na zlepšení výkonnosti kampaní, naším hlavním cílem ale bylo po domluvě s klientem jasné a stabilní projektové řízení. Bez něj si ostatně dosahování stanovených cílů a plynulé plnění plánu prací nedokážeme představit. Právě stabilní řízení v předchozí spolupráci chybělo.
Pokud pomineme úvodní nastavování strategie, průběžnou úpravu vybraných taktik či obvyklou ad hoc komunikaci, pak gró projektového řízení zajišťujeme skrze:
Jde o výčet několika hlavních postupů, které nám pomáhají (nejen tento) projekt řídit přesně a ve vysokém standardu. Zásadní je pro klienta udržet kontinuitu řízení, aby nemusel s různými lidmi opakovaně řešit stále stejné situace.
Požadavek na stabilní projektové řízení byl ze strany igloonetu splněn na 100 %. Považuji za velkou výhodu, že na projektu pracují stabilně stejní lidé, a vzájemně tak vždy víme, jaké jsou naše cíle. Velmi také oceňuji postřehy k možnému vylepšení celého projektu.
V kontextu cílů jsme se zaměřili zejména na výkonnostní kampaně ve vyhledávání a produktovou inzerci v Google Nákupech a Sklik Produktových inzerátech.
Při zvyšování efektivity kampaní, resp. snižování PNO, si vždy dáváme velký pozor na možný negativní vliv na transakce, potažmo tržby (jak pro dané kanály, tak pro celý e-shop). Díky promyšleným změnám jsme však při snížení nákladů dokázali tržby z kanálů naopak zvýšit, a to o téměř 14 %. Negativní vliv na e-shop se neobjevil, ba naopak.
Nutno podotknout, že přebírané kampaně nebyly v základu nastaveny špatně. Přesto jsme dokázali výrazně zvýšit jejich potenciál.
Přestože jsme náklady spíše snižovali a konkurence v segmentu meziročně rostla, dokázali jsme přivést o 26,5 % nových uživatelů více.
Celkové PNO pro tyto kanály za zvolené období kleslo o 14,63 % při růstu tržeb o 13,92 %. Vytyčeného dílčího cíle jsme tak dosáhli.
HELCEL nábytek je klientem snů každého specialisty. Jeho silné zázemí a samotná specifika oboru nám poskytují obrovský prostor pro aplikaci nových přístupů, postupů, nápadů a automatizací, díky kterým jsme schopni kampaně dále posouvat.
Facebookové kampaně nebyly součástí původního auditu, jejich analýza a následné úpravy probíhaly až od začátku ledna 2018.
Zaměřili jsme se zejména na výkonnostní dynamické kampaně, které dokážou efektivně oslovovat uživatele, co v různé míře projevili zájem o produkty na e-shopu. Jejich síla je mimo jiné v personalizaci. Tento typ kampaní se používal i v předchozím období, pod námi však prodělal velké změny.
Při tvorbě strategie a taktik jsme se opět zaměřili na snižování nákladů při udržení současného výkonu. Ideálně jsme ho chtěli ještě vylepšit.
Volba našeho postupu vycházela zejména ze zkušeností a znalostí daných kanálů a jejich možností. Velký benefit vnímám zejména ve značném ušetření nákladů, které tak můžeme využít na další propagaci. Třeba právě na přivedení nových, potenciálních zákazníků.
Optimalizace na akce a rozdělení struktury dle kategorií přináší mimo jiné lepší schopnost reakce na poptávku během roku a přesnější kontrolu nad výkonem kampaní a náklady. Rozmělnění umístění otevírá prostor k pestřejší a zajímavější komunikaci s publiky.
Z grafů je kromě obecného zlepšení patrná také stabilizace výkonu celé struktury. Výsledky mohly být teoreticky ještě lepší, z počátku roku jsme však chtěli udržet určitou kontinuitu kampaní, aby nedošlo k výpadku.
Celkové PNO pro tyto kanály za zvolené období kleslo o 49,47 % při růstu tržeb o 8,98 %. Vytyčeného dílčího cíle jsme tak dosáhli.
Splnili jsme a dále plníme hlavní cíl: jasné a silně stabilní projektové řízení. O projekt se od počátku stará stále stejná zkušená projektová vedoucí, kontrolu řízení, stabilitu a rozvoj projektu pak posiluje také vedoucí týmu. Oba zabezpečují kontinuitu projektu, pořádají pravidelné projektové schůzky, využívají mj. Redmine a checklisty.
Díky správným a promyšleným zásahům a změnám v reklamních účtech jsme splnili i druhý, dílčí cíl. Celkové PNO za všechny zmíněné placené kanály kleslo za první půlrok spolupráce o 19,52 % při růstu tržeb o 13,42 %.
Poslední dílčí cíl proto bereme také za splněný. V automatizaci samozřejmě pokračujeme dál.
Po úvodní úpravě a správě primárně výkonnostních kampaních musíme v dalších krocích ještě víc přemýšlet nad širšími souvislostmi. Vyšší výnosy a ušetřené náklady reinvestujeme do dalších relevantních kanálů i publik v různých fázích nákupního procesu tak, abychom udrželi růst e-shopu a celé firmy.
Lidé v igloonetu svědomitě plní všechny dohodnuté cíle, za což jim patří velké díky. Za nás zcela jistě nejlepší agentura, se kterou jsme kdy spolupracovali.
Tento celkový marketingový mix vede, jak nyní pozorujeme v datech, k meziročně velmi výrazným nárůstům tržeb a zisků v podzimním a zimním období, tedy v hlavní sezóně nábytkářů.