Brněnsko-italské řemeslné srdcovce Carlini se daří. Plánuje další rozšíření a růst. Chce o sobě dát vědět širším publikům. Dali jsme proto společně dohromady základní strategii, vytvořili obsahový plán, navrhli propagační strukturu a klienta naučili, jak s tím vším pracovat. Mrkněte se, jak to hezky odsýpalo ↓
Italskou řemeslnou pekárnu Carlini nelze minout. Stačí jít v Brně na Smetanově ulici po čuchu!
Najdete v ní skvělou partu v čele se zakladateli Michaelou a Antoniem Carlini a neméně výbornou focacciu, typické loupakoule, grissini a samozřejmě chleba z pravé italské mouky, kterou Carlini spolu s dalšími produkty dodávají i do dalších podniků.
Mise je jasná: edukovat zákazníky o tom, jak jíst zdravě, šířit koncept glokálnosti (global + local) a propojit tak poctivé italské řemeslo s Českou republikou.
Drželi jsme se dvou hlavních cílů:
Nejprve jsme na celodenním workshopu zjistili veškeré potřeby a cíle klienta a nahlédli pod pokličku jeho podnikání. Setkání se zúčastnili oba majitelé, provozní a pekařka, díky čemuž jsme získali cenné informace napříč celým podnikem. Na nich jsme pak stavěli v navazujících fázích spolupráce. Celý workshop byl provázán hrami a debatami.
Všechny informace z workshopu jsme rovnou zapisovali do mindmapy. Hlavní a nosné myšlenky jsme shrnuli do přehledné jednostránkové Brand Canvas.
Brand Canvas přináší rychlou orientaci a jasný směr – jakou máme vizi, čeho chceme v blízkých letech dosáhnout, kdo je naše cílovka, co jí nabízíme, jak k ní mluvíme a jaké symboly značky jí chceme vštípit? Strategie na jedné stránce a vždy po ruce.
Ukázka sekce Brand komunikace z Brand Canvas
Audit sociálních sítí přinesl zhodnocení aktuálního stavu komunikace – na jakých platformách Carlini působí; jaké typy příspěvků přidává na sociální sítě; témata; frekvence, práce s brandem atd. Na základě poznatků jsme vytvořili doporučení, jak k příspěvkům na sítích přistupovat.
Na workshop a audit navázal obsahový plán. Vytvořili jsme komplexní tabulku na tvorbu a plánování příspěvků na sociálních sítích. Na osobní schůzce jsme paní Carlini proškolili, aby zvládla sestavit obsahový plán na daný měsíc a průběžně s ním pracovat.
Naučili jsme klientku pracovat s Business Managerem, aby si sama mohla spravovat kampaně na propagaci příspěvků. Předtím jsme vytvořili jednoduchou strukturu kampaní, aby se v ní vyznala a správa placené propagace pro ni nebyla náročná.
Jedna věc je plán komunikace a propagace správně připravit, druhá pak uvést jej v život. Nejde o jednoduchou disciplínu, proto jsme byli v následujících měsících paní Carlini neustále k ruce – dokud si nebyla jistá, že dělá vše správně. Pomáhali jsme jak s obsahovým plánem a reklamou, tak s texty, grafikou a s čímkoliv, co bylo potřeba.
V následujících měsících si paní Carlini vyzkouší tvorbu příspěvků a jejich propagaci sama bez toho, aniž by nás měla jako support, na který se může kdykoliv a s čímkoliv obrátit. Po stanovené době provedeme audit a společně vyhodnotíme, jak se jí dařilo.
Tým igloonetu nám poskytl úplně nový pohled do světa marketingu. Kristýna měla těžký úkol: naučit nás správně používat sociální sítě, plánovat si příspěvky a reklamní kampaně. Je to pro nás běh na dlouhou trať a mile mě překvapil její přístup, kdy mě nenechala usnout na vavřínech, připomínala se a kontrolovala celý můj postup. Všechny položené otázky mi byly vysvětlené jednoduše a srozumitelně. Pro celou naši firmu to byla skvělá zkušenost a určitě to nebyla spolupráce jednorázová!