O víkendu slavili všichni zapálení PPCčkaři svůj svátek. V pohádkovém Rejvízi se konala akce s krycím názvem Letní PPC Camp, kde nechyběla česká špička online marketingu. Sešlost měla na starosti Markéta Kabátová, což samo o sobě vypovídá o kvalitě setkání. O účast byl velký zájem, proto jsme neváhali a přihlášku poslali co nejdříve, abychom reprezentovali igloo v hojném počtu.
Celá akce měla jeden hlavní cíl, kterým bylo podělit se o své praktiky a zkušenosti. Každý z účastníků byl při vyplňování přihlášky povinen uvést své téma, které by chtěl na Campu prezentovat. Poté proběhlo hlasování, kde jsme si z nich vybrali 15 nejzajímavějších.
Mezi nimi nechyběla ani tučňačka Klaudie. Představila nejrůznější remarketingové seznamy, které používáme, a nabídla možnosti, jak s nimi pracovat. Dalším zástupcem igloo party byl Matěj. Vzal si trochu techničtější sousto a mluvil o AdWords skriptech pro automatizaci a usnadnění práce.
Matějova chvíle slávy.
Jako správní vlastenci jsme se vydali na cestu o den dřív, tedy ve čtvrtek hned po práci. Ještě před odjezdem jsme ale od kluků z vedení vyfasovali tučňáčí trička, které jsme si sami navrhli, a jako bonus firemního sporťáka. Aby cesta nebyla tak jednoduchá, byli jsme přinuceni jet přes celé Brno ke Klaudii domů, protože si, ta hlava děravá, zapomněla přibalit kalhot(k)y, bez kterých prostě nemohla odjet.
Trasa nám ubíhala celkem rychle, dokud ovšem nepřebrala navigování Aneta. Nejspíš jí připadalo jako nejlepší nápad vést nás přes cesty, které připomínaly cyklostezky (a já, jako poslušný řidič, nic nenamítal). Na druhou stranu se nám naskytl opravdu nádherný výhled na západ slunce nad Olomouckým krajem.
Asi po třech a půl hodinách jsme zdárně přijeli na vysněné místo s názvem Rejvíz, kde už na nás čekali další kempaři u čerstvě načepované jedenáctky. Po pár točených a krátkém networkingu jsme se odebrali ke spánku načerpat potřebné síly na následující den.
Ráno po snídani jsme se všichni společně vydali na poetickou procházku k největšímu lákadlu tamní přírody: k Mechovému jezírku. A stálo to opravdu za to. Společná selfie nemohla chybět.
Cestou jsme samozřejmě bohatě debatovali nad všemožnými úskalími online marketingu. Až došly síly, přišel čas na borůvkovou přestávku.
Odpoledne se už šlo do plných a začal vyčerpávající, ale přínosný program, a sice první kolo vybraných témat. Z pátečního rozjímání bych vyzdvihnul přednášku Toma Hanáčka z agentury B2B Group, který mluvil o brandových kampaních ve vyhledávání a jejich užitečnosti. Zajímavě přispěl i Ondra Sláma z Inbornu, Ukázal nám infoplakáty, které věší svým zaměstnancům po kancelářích.
Perlou na závěr byla přednáška Jindry Fáborského s názvem „Social Media Content Promotion Grey Hat PPC Hacking“. Bohužel ani sám autor nechápal její význam. Nakonec z toho ale vybruslil docela slušně, když mluvil o cílení na jednotlivce (nebo malé skupinky lidí) na sociálních sítích.
Po večeři následoval workshop v podání kluků z PeckaDesign, kteří nám názorně ukázali a vysvětlili možnosti nástroje OpenRefine pro správu dat a velkoryse se podělili o své skills. Karel s Peťou měli vše precizně nachystané a nezastavil je ani nefunkční internet. Za to jim patří velký dík.
Ráno nás čiperná Markétka vůbec nenechala probrat se z bujarého večera, když už v 9 hodin servírovala další část bohatého programu. I když musím uznat, že vstávat do tak krásného prostředí není vůbec složité.
Sobotní den probíhal v rytmu bidování. Vedli jsme dlouhosáhlou debatu a každý přihodil svoje zkušenosti a tipy. Nejvíc mi utkvěla v hlavě rada od Jirky Nováka z Proficia, který nám doporučil prokliknout vlastní reklamu na Skliku, aby se rozjela.
V průběhu dne jsme s poznáváním okolí nezaháleli a vydali se do místní „jeskyně“, která vlastně nebyla jeskyní, ale skálou – asi marketingový tah od tvůrců turistických značek. Cestou nám odpadl vysílený Matěj (nejspíš kvůli předchozí noci) a statečný Jindra si ho musel vzít na záda.
Večer byl opět v plánu workshop borců z Pecky. Tentokrát nám objasnili využívání Spreadsheetů pro reportování dat. Po vyčerpávajícím workshopu přišla na řadu závěrečná party, kde jsme se s Matějem chopili DJského pultu.
Neděle už byla poklidnějšího rázu. Řešilo se reportování výsledků klientům. Probírali jsme, co všechno by měl správný report obsahovat, a samozřejmě, jak si co nejvíc ulehčit práci se zpracováváním.
Co říct závěrem? Jménem celého igloonetu bychom chtěli poděkovat lidem, kteří se organizačně podíleli na této skvělé akci, a také všem zúčastněným, bez nichž by to samozřejmě nebylo ono. Odnesli jsme si spoustu poznatků a seznámili se s novými lidmi – cíl splněn. Budeme se těšit na další ročník!
Na konec jedna společná. Zdarsa všem!