Nový vzhled Facebook stránek (Timeline pro stránky) - vše, co potřebujete vědět

Už jste možná zaslechli, že 29.2. představil Facebook na konferenci fMC podstatné změny firemních Facebook stránek. Firmy dostávají od 29.2. možnost a od 30.3. povinnost používat nový vzhled stránek - Timeline for Pages. Konference přinesla novinky rovněž ze světa reklamy na Facebooku, nicméně změny profilů jsou naprosto stěžejní, a proto jsme se rozhodli celou věc shrnout a vybrat pro vás hodnotné zdroje pro další studium.

Dne 30.3. dojde k automatické aktivaci nového vzhledu vaší Facebook stránky.

Na přípravu profilu máte čas do 30.3.

6 hlavních změn, které nový vzhled přináší

  1. Nový vzhled stránek, nové rozměry profilovky a Cover Photo
  2. Do 30.3. je potřeba nachystat především Cover Photo (851×315 px) a využít maximální prostor pro vaše vlastní grafické materiály. Více informací o rozměrech a pravidlech najdete např. na stránce společnosti PROKOP software.

  3. Podstatné změny tabů, vstupních stránek a Facebook aplikací
  4. Tyto taby již nejsou zobrazovány v levé části Facebook stránky a uživatelům jich teď můžete zobrazit menší množství. Vaše aplikace, eshopy a vstupní stránky však teď mohou mít až 810 px.

  5. Vstupní stránky už nejdou nastavit jako výchozí
  6. Velmi oblíbené vstupní stránky už není možné nastavit jako výchozí, a proto se uživatel vždy ocitne rovnou na zdi. Výjimku tvoří placené kampaně na Facebooku - Facebook Ads. U nich můžete cílit na vaše (až 810 px široké) vstupní stránky.

  7. Nové způsoby komunikace a doručování obsahu
  8. Nové Facebook Pages dovolují vytvářet milníky vaší firmy v historii. Dobovou fotografií tak můžete doložit vznik společnosti, nového produktu či rekonstrukci vaší budovy. Facebook přidal i možnosti, jak pracovat se samostatnými statusy. Ty můžete zvýrazňovat či rovnou „připíchnout“ na 7 dní na úplný začátek stránky, kde budou nejlépe viditelné. Takto můžete preferovat důležité akce, slevy nebo nějaký zajímavý obsah pro vaše fanoušky.

  9. Fanoušky můžete nyní pozvat emailem
  10. Ano, ano, pokud máte méně než 5 000 fanoušků, skutečně můžete importovat seznam emailových adres, kterým bude zaslána pozvánka mezi fanoušky Facebook stránky. Musí se však jednat o emaily uživatelů Facebooku a samozřejmě musíte mít povolení data pro tyto účely využívat.

  11. Přímé kontaktování správců stránky
  12. Uživatelé dostávají možnost přímo kontaktovat správce stránky, pokud to oni v nastavení nezakáží. To může znamenat pro firmy velké usnadnění. Od 30.3. tak již nemusíte používat nějaké speciální aplikace, jako jsou kontaktní formuláře.

Hodnotné a důvěryhodné zdroje informací o novém vzhledu Facebook stránek

Jak vy využijete nové možnosti?

Celkově jsou z našeho pohledu nové firemní profily krokem vpřed. Nové možnosti grafických materiálů i samotné komunikace podporují kreativitu, vynalézavost a odlišení značek na této sociální síti. Jako negativní však hodnotíme zbytečné restrikce u Cover fotky - hlavního vizuálního prvku Facebook stránky. Facebook zde zakazuje přímo propagovat konkrétní produkty, ohlašovat novinky a dokonce není ani možné zmínit otevírací dobu. Škoda. Uvidíme, jak to bude fungovat v praxi. A co vy? Už jste přešli na nový vzhled Facebook stránek, nebo teprve zjišťujete možnosti a vymýšlíte, jak s nimi naložit? Máte nějaký zajímavý příklad využití nového vzhledu firemních stránek nebo jakýkoli dotaz? Napište nám v diskusi pod článkem.

Zajímá vás internetový marketing, sociální sítě, využití Facebooku či Google Analytics více do hloubky? Chcete tyto nástroje používat efektivně k propagaci vaší firmy? Právě pro vás nabízíme v Brně odborná školení, která si zakládají na praxi a reálných zkušenostech lektorů. Nabízíme vám naše zkušenosti a reálnou praxi již od 2 290 Kč a k tomu až 90 % slevy pro studenty. 

Líbil se vám článek? Díky za sdílení.
Exit mobile version