Už jste možná zaslechli, že 29.2. představil Facebook na konferenci fMC podstatné změny firemních Facebook stránek. Firmy dostávají od 29.2. možnost a od 30.3. povinnost používat nový vzhled stránek - Timeline for Pages. Konference přinesla novinky rovněž ze světa reklamy na Facebooku, nicméně změny profilů jsou naprosto stěžejní, a proto jsme se rozhodli celou věc shrnout a vybrat pro vás hodnotné zdroje pro další studium.
Dne 30.3. dojde k automatické aktivaci nového vzhledu vaší Facebook stránky.
6 hlavních změn, které nový vzhled přináší
- Nový vzhled stránek, nové rozměry profilovky a Cover Photo
- Podstatné změny tabů, vstupních stránek a Facebook aplikací
- Vstupní stránky už nejdou nastavit jako výchozí
- Nové způsoby komunikace a doručování obsahu
- Fanoušky můžete nyní pozvat emailem
- Přímé kontaktování správců stránky
Do 30.3. je potřeba nachystat především Cover Photo (851×315 px) a využít maximální prostor pro vaše vlastní grafické materiály. Více informací o rozměrech a pravidlech najdete např. na stránce společnosti PROKOP software.
Tyto taby již nejsou zobrazovány v levé části Facebook stránky a uživatelům jich teď můžete zobrazit menší množství. Vaše aplikace, eshopy a vstupní stránky však teď mohou mít až 810 px.
Velmi oblíbené vstupní stránky už není možné nastavit jako výchozí, a proto se uživatel vždy ocitne rovnou na zdi. Výjimku tvoří placené kampaně na Facebooku - Facebook Ads. U nich můžete cílit na vaše (až 810 px široké) vstupní stránky.
Nové Facebook Pages dovolují vytvářet milníky vaší firmy v historii. Dobovou fotografií tak můžete doložit vznik společnosti, nového produktu či rekonstrukci vaší budovy. Facebook přidal i možnosti, jak pracovat se samostatnými statusy. Ty můžete zvýrazňovat či rovnou „připíchnout“ na 7 dní na úplný začátek stránky, kde budou nejlépe viditelné. Takto můžete preferovat důležité akce, slevy nebo nějaký zajímavý obsah pro vaše fanoušky.
Ano, ano, pokud máte méně než 5 000 fanoušků, skutečně můžete importovat seznam emailových adres, kterým bude zaslána pozvánka mezi fanoušky Facebook stránky. Musí se však jednat o emaily uživatelů Facebooku a samozřejmě musíte mít povolení data pro tyto účely využívat.
Uživatelé dostávají možnost přímo kontaktovat správce stránky, pokud to oni v nastavení nezakáží. To může znamenat pro firmy velké usnadnění. Od 30.3. tak již nemusíte používat nějaké speciální aplikace, jako jsou kontaktní formuláře.
Hodnotné a důvěryhodné zdroje informací o novém vzhledu Facebook stránek
- Jak na firemní Timeline podruhé a ještě podrobněji - TyInternety.cz - Jenda Perla
- Facebook spustil Timeline pro Pages - Jenda Perla
- SixPack názor: Změny na Facebooku - Názory šesti různých lidí na změny na Facebooku - Sixpack.cz
- The Complete Guide to Setting Up the New Facebook Page Design - Blog.Hubspot.com
- Facebook Brand Timelines: 6 Big Changes Every Marketer Needs to Understand - Mashable.com
- 40 Creatively Awesome Facebook Timeline As Used By Brands - Slodive.com
Jak vy využijete nové možnosti?
Celkově jsou z našeho pohledu nové firemní profily krokem vpřed. Nové možnosti grafických materiálů i samotné komunikace podporují kreativitu, vynalézavost a odlišení značek na této sociální síti. Jako negativní však hodnotíme zbytečné restrikce u Cover fotky - hlavního vizuálního prvku Facebook stránky. Facebook zde zakazuje přímo propagovat konkrétní produkty, ohlašovat novinky a dokonce není ani možné zmínit otevírací dobu. Škoda. Uvidíme, jak to bude fungovat v praxi. A co vy? Už jste přešli na nový vzhled Facebook stránek, nebo teprve zjišťujete možnosti a vymýšlíte, jak s nimi naložit? Máte nějaký zajímavý příklad využití nového vzhledu firemních stránek nebo jakýkoli dotaz? Napište nám v diskusi pod článkem.
Zajímá vás internetový marketing, sociální sítě, využití Facebooku či Google Analytics více do hloubky? Chcete tyto nástroje používat efektivně k propagaci vaší firmy? Právě pro vás nabízíme v Brně odborná školení, která si zakládají na praxi a reálných zkušenostech lektorů. Nabízíme vám naše zkušenosti a reálnou praxi již od 2 290 Kč a k tomu až 90 % slevy pro studenty.