Inzerce produktů na Favi poloautomaticky a bez programování

Tým Marketingu   30. 10. 2023


Nástroje pro inzerci ve Favi, Bianu nebo dalších galeriích nejsou pro optimalizaci úplně přívětivé. Jde o zdlouhavou, nudnou a zbytečně manuální práci, která si zaslouží zautomatizovat. V článku vám ukážeme, jak na to.

Proč by nás to mělo zajímat?

Favi i Biano často protlačují produkty, které nenosí tržby, a utrácí tak zbytečné peníze.

Co s takovými produkty můžeme udělat?

  • Snížit CPC, pokud je kam.
  • Vyřadit produkt z inzerce v administraci (v případě Biana).
  • Vyřadit produkt z feedu (v případě Favi).

Vyřešit to můžete bidováním na kategorie, skladovost i konkrétní produkty. V administraci Biana oproti Favi lze konkrétní kategorie či produkt z inzerce i vyřadit. V případě Favi musíte však sáhnout přímo do feedu. To vše je ale zdlouhavá práce navázaná na mnoho přehledů uvnitř i mimo systémy.

Pokud ale chcete produkty do feedu zase vrátit, musíte je složitě hledat a opět ručně jeden za druhým zařadit. Biano to má ošetřené přímo v administraci a po 30 dnech se produkt do inzerce vrací sám.

Ruční práce a neustálé hlídání nás v igloo zatěžovalo tolik, že jsme se rozhodli si na problematické produkty posvítit a vytvořili si poloautomatizované řešení. Rádi se o něj s vámi podělíme.

Co pro řešení potřebujeme?

  • GA4,
  • Supermetrics nebo jiný nástroj pro export dat z Analytics,
  • znalost nákladnosti inzertního systému (jejich cenu za proklik),
  • Mergado.

A jak na to prakticky?

1. Export dat z GA4 do Google Sheetu přes Supermetrics

Naším oblíbeným nástrojem na tahání dat z různých zdrojů se staly Supermetrics pro Google Sheets.

Návod k instalaci:

  1. Otevřete si Google Sheets.
  2. Zvolte záložku Rozšíření > Doplňky > Získat doplňky a pak Supermetrics.
  3. V záložce Rozšíření se vám pak zobrazí nový řádek Supermetrics. Zvolte Launch sidebar.

Jak nastavit první export?

  1. Data source: Google Analytics 4
  2. Select account: Tvůj účet GA4
  3. Select date: Dostatečně dlouhé, ale ne zas příliš rozsáhlé období (zpravidla, jak jste zvyklí běžně vyhodnocovat – například posledních 30 dní. Někdy využijete i delší období)
  4. Select metrics: Sessions, Conversions a Purchase revenue
  5. Split by dimensions: Landing page
  6. Filter: Session source/medium contains Favi nebo Biano
  7. Apply changes

A takto vypadá vyplněný sidebar s nastavením:

Do samostatného listu pak uložte query, která bude pro zvolený zdroj a období vypisovat cenu a počet sessions. Pro získání ceny můžete využít export přímo z GA4 nebo Cost import pro Google Sheets od Standy Jílka. Z těchto dat pak získáte průměrné CPC.

Na celý soubor si nastavte přes sidebar Supermetrics v záložce Schedule trigger, který vám každý den query spustí a vygeneruje nová data.

Když máte spočítané průměrné CPC, vypočítejte ke každému řádku tabulky s výsledky jednotlivých landing pages cenu za návštěvy.

Z této ceny a tržeb jste pak schopní spočítat PNO, ideálně s využitím funkce IFERROR (=IFERROR(naklady/trzby;1)), která přiřadí při dělení 0 hodnotu 1.

Do posledního sloupce pak pomocí funkce CONCAT vložíte celé URL adresy.

Výsledná tabulka bude vypadat takto:

Z této tabulky už jen do dalšího listu vytvořte očištěnou tabulku, kde budete mít sloupce pojmenované stejně jako ve feedu. V našem případě jde o LINK s nově vzniklou URL ze sloupce G a nové sloupce PNO, Transakce a Cena.

2. Import údajů do Mergada

Abyste mohli v následujícím kroku provést import do Mergada, je v něm potřeba prvně vytvořit nové elementy v exportu pro Favi/Biano.

a) Tvorba elementů v Mergadu

Klikněte na záložku Elementy a zvolte Nový element. Pojmenujte ho úplně stejně jako sloupce v tabulce. Udělejte to pro PNO, Transakce a Cenu.

b) Publikování exportu

Dalším krokem je vytvoření exportu z Google Sheetu. Vraťte se do tabulky a klikněte na Soubor > Sdílet > Publikovat na web. V okně pak najděte list, na kterém máte finální očištěnou tabulku, zvolte typ exportu jako Hodnoty oddělené čárkou (.csv) a dejte Publikovat.

URL si zkopírujte, budete jej potřebovat v Mergadu.

V části nastavení Sdílení pak zvolte práva pro všechny, kteří mají odkaz.

c) Nastavení pravidla pro import v Mergadu

V záložce Pravidla vytvořte nové pravidlo typu Import datového souboru.

  1. Výběry: Všechny produkty.
  2. Režim mapování: Klíč se přesně shoduje. Klíčem je v našem případě URL adresa z feedu, takže se přesvědčte, že máte na svém místě všechna www, https aj. Děláme to proto, abychom předešli možnosti, že se adresa napáruje například k jiné variantě, pokud bychom zvolili jen částečnou shodu klíče.
  3. Zdroj datového souboru: Zadat URL
  4. URL adresa: Publikovaný sheet
  5. Oddělovač polí: čárka.

Kdyby vám něco nefungovalo, o pravidle importu napsalo Mergado článek, stejně jako o exportu z Google Sheetů.

c) Tadá!
V záložce Produkty si zkontrolujte, že se vše importovalo úspěšně:

3. Nastavení pravidel

Teď už zbývá poslední krok, a to stanovit si, kdy se mají produkty skrýt. Pravidel existuje mnoho. Můžete se inspirovat těmi, která jsme aplikovali i testovali. Jednoduše podle preferencí vytvoříte Výběr produktů a ten pak vložíte do pravidla Skrytí produktu.

Další příklady pravidel najdete níže a jistě jich vymyslíte i víc.

Výhodou tohoto způsobu práce je, že jakmile produkt přestane splňovat pravidlo, vrátí se sám do inzerce, a pokud ho zase splní, v Mergadu se vypne.

Má to i svá omezení

Pamatujte na to, že jde pouze o poloautomatizaci. Naše řešení počítá s ideální situací, kdy se do GA dostanou všechny prokliky a stojí stejnou cenu. Kromě crawlování ze systému nemáme žádnou jinou možnost, jak získat konkrétní CPC za proklik k vybidovaným produktům. Při stanovování cílů myslete na to, že produkt může mít CPC o hodně vyšší nebo i nižší, než je průměr.

Limitací je, že pracujeme na úrovni landing page z daného systému. Nevíme tak, jestli zákazník nakoupil prokliknutý produkt, nebo úplně jiný. Mohou nám tak v inzerci zůstávat produkty, které vodí nákupy, ale reálně se nenakupují. Je to chyba? Vadí vám to v něčem? Zhodnoťte si sami v kontextu svého byznysu.

Další rozšíření

Tento typ poloautomatizace můžete využít i na skrývání konkrétních kategorií nebo výrobců. Zde je pak ale zapotřebí hrát si s úpravou UTM a párovat data k výsledkům kampaně.

Pokud by vám nestačilo jedno časové vymezení (například z důvodu pomalejšího načítání dat na méně navštěvovaných produktech), můžete vytvořit i druhý export s delším sledovaným obdobím a tyto dva importy kombinovat s různými nároky a cíli.

Pro další možnosti použití se přihlašte k odběru novinek. My vám zašleme, jak lze tyto postupy použít dál.