Hravě a brandově s canvas
Více než devadesát procent uživatelů po celém světě otevírá Facebook ze svého mobilu. Dvě třetiny všech uživatelů jsou dokonce aktivní primárně na svém mobilu. Není proto divu, že tento technologický gigant přišel s hravým reklamním formátem jako dělaným pro dotykové displeje. Mluvíme samozřejmě o canvas, který je marketérům k dispozici od letošního února. Inspirujte se!
Videa, obrázky, animace, carouselové neboli multiproduktové reklamy. Facebook nabízí čím dál více formátů, kterými svého zákazníka můžete zaujmout. Teprve canvas ale spojuje všechny tyhle prvky dohromady a jeho název není náhodný. Při tvorbě canvasů máte volnou ruku. Jediné, co vás může omezit je vaše vlastní představivost a šikovnost. Při skládání canvas mozaiky si můžete vybrat z několika prvků a skládat je pod sebe v libovolném množství i pořadí.
Tak zvaný header cestuje celou dobu s uživatelem, hodí se tak pro logo nebo třeba hlavní message. Zvolit si můžete barvu a průhlednost headeru, myslet však v tomto případě musíte na to, aby bylo logo bez pozadí. Facebook doporučuje pro header .png obrázek o rozměrech 882×66 pixelů. Header může být v canvas jen jeden, nemůže se během ní tedy měnit.
Text je dalším důležitým elementem. Na výběr máte z několika fontů, velikostí písma či řádkování a podkresové barvy. I přesto jde spolu s buttonem (tlačítkem) o nejomezenější části canvas, vřele proto doporučuji nahradit je grafikou – obrázkem, u něhož si můžete zvolit font či tvar i celkový vzhled vlastní. Fotografie a obrázky přitom nejsou omezeny rozměrem, při poklepnutí se mohou přiblížit nebo se houpat podle toho, jak člověk nahýbá mobil. Pokud chcete přizpůsobit rozměry obrázku velikosti obrazovky, zvolte rozlišení 1080×1920.
Kromě klasického carouselu s možností přidat až 10 obrázků nesmíme opomenout ani video, které carouselu dodává multimediální šmrnc. Uživatelovu pozornost upoutá, zejména pokud je vertikální, a tedy přesně padnoucí do formátu canvas. Výkonnostní e-commerce rozměr dostává canvas s možnosti napojení produktového setu, z něhož lze ukázat až 40 produktů.
K obrázku, carouselovému panelu a logicky také k buttonu lze připojit link, díky němuž lze uživatele odvést na web, do aplikace, a nebo nově také do další canvas. To se skvěle hodí, pokud chcete například blíže představit některý z produktů z nabídky, kterou uvádíte v souhrnné canvas. Jedna z nejdůležitějších částí canvas je samotný úvodní banner. Právě ten rozhoduje o tom, jestli reklamu vůbec někdo otevře. Dejte si záležet, protože jinak vyjde veškerá práce s canvas vniveč.
Také my jsme canvas otestovali v praxi: konkrétně na našem dlouholetém klientovi Snowboard Zezula a jeho kolekci longboardů. Kromě kreativního vyřádění nás nejvíce bavila možnost dále pracovat s jeho publikem. Canvas není nic jiného než podstránka Facebooku, která se zobrazí dříve než člověk odejde na cílovou stránku. Velký bratr Facebook si návštěvu zaznamenává a dokonce ví, kolik času uživatel s naší canvas strávil, jak daleko doscrolloval a kolikrát na ni klikl. Právě pomocí těchto ukazatelů můžeme vytvořit publikum z jeho diváků a ukázat mu ještě relevantnější produkty.
Co jsme si z kampaně odnesli?
- lidé na našich canvas strávili průměrně 33 sekund, nesrovnatelně více oproti běžné bannerové reklamě
- canvas je skvělý formát na zvýšení brand awareness, na prodej dražšího zboží už tolik ne
- můžeme odvyprávět příběh, aniž by zákazník musel opustit Facebook
- dá se skvěle pracovat dál s lidmi, kteří canvas navštívili, případně ji scrollovali až do konce
Pokud si chcete vyhrát, ale nechcete s canvas ztrácet mnoho času, mrkněte na tři základní ukázkové šablony přímo v rozhraní editoru canvas. Liší se v plnění cílů i způsobu vyprávění příběhu. První sází na stručnost: jde pouze o úvodní obrázek, po němž následuje tlačítko vedoucí na web. Druhá vychází z použití úvodního banneru a videa, vykreslující sdělovaný příběh. Poslední se skládá z jednotlivých obrázkových bloků semknutých těsně k sobě bez mezer, díky čemuž efektně představíte svůj produkt. Tak s chutí do toho!