Facebook, Twitter, LinkedIn, sociální sítě a marketing na nich jsou dnes horkým tématem. Mnoho lidí se každý den ptá, jak rozšiřovat základnu fanoušků... Málo lidí se však zabývá otázkou: "Proč?". I tomuto tématu, základní otázce celkové prezence společnosti na určité sociální síti, jsem se snažil věnovat čas v naší poslední přednášce. Ve čtvrtek 1.12. jsme vystoupili na prosincové Internet Session Brno s přednáškou nazvanou "60 tipů pro Facebook marketing na 60 slidech". Přednášku jsem postavil tak, aby odpověděla na některé hlavní otázky Facebook marketingu a poskytla rychlé, jednoduše realizovatelné tipy, které mohou pomoci vylepšit Vaši tvář na Facebooku.
Prezentaci dávám plně k dispozici a můžete si ji rovněž stáhnout ve formátu PDF.
- Marketing je všechno co děláte.
Obecné rady - Zakládání profilů, nastavení, offline svět
- Volte vhodný název
- Vyplňte všechny údaje
- Rezervujte si URL adresu
- Definujte jasně důvod. “Proč?”
- Oslovte komunity
- Ukažte sociální sítě na vizitkách
- Věnujte Facebooku prostor v Newsletteru
- Nezapomeňte na patičku v emailech
Profilovky, vstupní stránky a další aplikace
- Používejte vertikální logo
- Profilovka nemusí nutně být LOGO!
- Řekněte profilovkou co právě nabízíte
- Co takhle změnit profilovku na fotku toho, kdo za stránku zrovna komunikuje. Je to na Vás!
- Nabídněte “alespoň” vstupní stránky
- Uveďte “Proč” v Landing page
- Vytvořte Exkluzivitu pro fanoušky
- Použijte jinou stránku pro fanouška a nefanouška
- Použijte jinou vstupní stránku dle ročního období, dne v týdnu, času či aktuálního počasí
- Máte mezinárodní projekt? Distribujte jinou vstupní stránku pro uživatele z různých zemí
- A dále je to o kreativitě. Vstupní stránka dle zdroje provozu? Dle města?
- Pro vstupní stránky a další FB aplikace potřebujete SSL Certifikát
- Zkuste “Facebook Eshop”
- Kašlete na “Facebook Eshop” - Facebook Eshop má význam jen v určitých případech. Nabídněte jen pár produktů a dejte uživatelům důvod. Zkopírovat celý katalog zboží na Facebook stránku Vám užitek nepřinese.
- Porovnejte si dodavatele “Facebook eshopů”
- Obohaťte Facebook Flickerem/Youtube/Twitterem či FourSquarem
- Další aplikace, které se mohou hodit
- Když už máte taby, ukažte je
- Chlapská rada od Mladykreativec.sk
Komunikace a strategie - Nakupování fanoušků, psaní statusů, návratnost, soutěže…
- Sledujte metriku “X lidí o tom mluví”
- Nebuďte hlupáci
- Najděte místo mezi netématickým přitažlivým obsahem a tématickou nudou.
- Spravujte si Facebook sami
- Formálnost si nechte třeba pro web
- Odpovídejte bez rozdílů všem na všechno
- Nekomunikujte jen v pracovní době
- Nezatracujte textové statusy
- Na Facebooku je to obráceně, tedy kratší = kepší
- Využívejte Hootsuite či Tweetdeck pro správu více profilů
- Vyhněte se plánovaným (a hlavně pravidelným) statusům
- Vyhněte se i importu RSS
- Cokoliv “navíc” je fajn
- Využijte přehledy a “učte se”
- Změřte si přímé finanční dopady komunikace na Facebooku
- Máte super produkt? Ukažte super fotky
- Trochu to přežeňte …
- … ale ne zase moc
- Tvořte pohotový a tématický obsah
- Využijte cílení komunikace
- Zatraktivněte vkládané odkazy dle libosti
- “Recyklujte” galerie
- Minitip: Zjistěte co mají rádi Vaši fanoušci.
- Nezoufejte, FB fakt může prodávat.
- Bacha na ty soutěže. Čtěte Promotion Guidelines a snažte se být profesionální
- Pár tipů pro soutěže
- Čtěte Promotion Guidelines
- Kombinujte Facebook se soutěží na webu
- Použijte vlastní aplikaci
- Použijte aplikace třetích stran např. http://www.fanzila.com/
Facebook Ads - Návrh, tvorba a optimalizace reklam na Facebooku
- Začněte návrhem struktury
- Spočítejte si Price Per Fan a optimalizujte kampaně
- Berte v úvahu životní cyklus kampaní
- Donuťte Facebook uprostřednit Vaše reklamy
- Cílit se dá téměř na všechno
- Znáte sponzored stories for domains?
O Facebooku a marketingu přednášíme již delší dobu. Na našem Slideshare profilu se můžete podívat na další prezentace. Chcete se o Facebook marketingu a Facebook reklamě dozvědět ještě více? Na webu FacebookReklamy.cz jsme publikovali několik článků o nastavení a optimalizaci reklam na Facebooku.
Zajímá vás internetový marketing, sociální sítě, využití Facebooku či Google Analytics více do hloubky? Chcete tyto nástroje používat efektivně k propagaci vaší firmy? Právě pro vás nabízíme v Brně odborná školení, která si zakládají na praxi a reálných zkušenostech lektorů. Nabízíme vám naše zkušenosti a reálnou praxi již od 2 290 Kč a k tomu až 90 % slevy pro studenty.