15 super tipů pro reklamu na Facebooku
Pokud jste v poslední době navštívili více než jednu z marketingových akcí, troufám si odhadovat, že jste našeho markeťáka Jindru Fáborského už někde potkali, třeba na jedné z jeho přednášek. Naposledy byl k vidění na konferenci Firmy v sociálních sítích s prezentací 15 tipů pro reklamu na Facebooku, což je přesně téma, kterému se v tomto článku budeme věnovat.
Autor: Ondřej Hošt, Lupa.cz, Zdroj: Tuesday.cz
1. Měsíční fakturace
Rozhodnete-li se investovat do reklamy na sociální platformě Facebook, připravte se na denní fakturace. Peníze za kampaně se vám tedy budou z účtu strhávat každý den (pokud utratíte více jak 16 GPB). Jediným způsobem, jak tuto nepřijemnost eliminovat, je útrata vyšší než 10 000 GPB, pak si totiž lze požádat o měsíční fakturaci.
2. Cílení na Facebook
Nejenže uživatelé neradi po kliknutí na reklamu opouští samotný Facebook, ale ještě vás přesměrování na vaši webovou stránku bude stát až o 45 % ceny víc (zdroj: TBG Digital Global Advertising Report Q4 2011), než pokud by reklama cílila na událost, stránku, případně jiný obsah umístěný na Facebooku. Výhodnější tedy bude odkazovat na obsah modrobílého serveru - ušetříte si peníze a snížíte míru odchodu.
3. Sponzorované příběhy
Máte stránku s velkým počtem fanoušků? Tak na chvilku zapomeňte na klasickou reklamu a využijte její levnější variantu tvořenou aktivitou uživatelů. Vaše reklama se tak zobrazí nejen ve feedu uživatelů, ale také v klasické reklamní pozici. Stačí jen, aby někdo přidal „like“ k vašemu příspěvku, odpověděl na vaši pozvánku nebo vytvořil jakoukoliv interakci s vybraným obsahem.
4. Placená podpora statusů - pár tipů
Pokud nevytváříte klasickou reklamu, ale jen podporujete šíření svého obsah, můžete využít o tři znaky delší sdělení, zobrazeným počtem likes, komentářů i sdílení navíc upoutáte pozornost. Reklamní prostor pak můžete využít i na propagaci webu, popřípadě videa.
5. Likes na základě přátelství
Pokud využijete formát zobrazování reklamy na základě přátelství, můžete se dostat na zajímavou cenu za proklik i fanouška (CPF) plus vysoké CTR jako bonus. Většina fanoušků ale ani netuší, kdo jste, čím se zabýváte a o váš obsah se nijak extrémně nezajímá. Má to tedy cenu? Z tohoto důvodu doporučujeme takový reklamní formát ignorovat.
6. Vstupní stránky
Vstupní stránka na Facebooku stále funguje! Můžete ji využít právě při placené kampani. Při prokliku vaší reklamy se uživatel nepřesměruje standardně na zeď, ale na vámi připravený (a pěkně graficky ztvárněný) obsah na vstupní stránce. Tam se vám bude mnohem lépe dařit představit důvod, proč by se někdo měl stát vaším fanouškem a proč by se o vás měl zajímat. Při použití vstupní stránky obvykle podstatně snížíte cenu za nového fanouška z kampaně.
7. Video? Proč ne!
Ačkoliv může být trochu obtížnější na výrobu, video na vstupní stránce je stále fungujícím prostředkem k upoutání pozornosti. Navíc můžete v krátkém spotu vysvětlit, proč by se lidé měli stát vašimi fanoušky, případně je k tomu vyzvat.
8. Vysoký počet prokliků = nízká cena
Čím víckrát prokliknou návštěvníci váš inzerát, tím víc vám Facebook sníží cenu za proklik. Při inzerátech cílených na širokou cílovou skupinu se tím pádem lze dostat i pod 1 Kč za proklik.
9. Vhodná struktura kampaní a inzerátů
Než spustíte kampaň, raději si strukturu načrtněte na papír a řádně rozvrhněte. Struktura vám pomůže při lepším cílení a vyhodnocování. Nezapomeňte ani na testování - jedině zkoušením různých variant, vylepšováním těch fungujících a zavírání nefungujících reklam lze docílit nižšího CPC, zvýšení konverzí a tím pádem i dlouhodobě výhodné kampaně.
10. Vyhodnocování
Při vyhodnocování efektivnosti jednotlivých inzerátů pomůže nástroj Google Analytics. Je nutné ale nejprve označkovat odkazy zapomocí Google Url Builder. V opačném případě totiž v Google Analytics nedokážete rozlišit placené kampaně od ostatních zdrojů provozu. Při správném značkování dokážete velmi jednoduše zjistit, která kampaň funguje nejlépe. Pro více informací si přečtěte náš článek o značkování odkazů Facebook kampaní.
11. Unavené reklamy?
Reklamy cílené na úzký segment uživatelů po krátké době ztratí svoji účinnost - zobrazí se mnohakrát větině uživatelů z označené cílové skupiny a ti je přestanou vnímat. Z toho důvodu je lepší na jednu cílovou skupinu střídat více variant inzerátů, případně celých kampaní.
12. Ukaž sociální aktivitu u mé reklamy
Oznámení o tom, že někdo z vašich přátel vstoupil do interakce s danou stránkou ukazující reklamu, může zvýšit CTR inzerátu, ale výsledek zas až tak pozitivní není. Mnoho uživatelů totiž neklikne na vámi zamýšlenou webovou stránku, ale přejdou přímo na tu Facebookovou. Což určitě nebyl cíl této kampaně. Doporučujeme u kampaní zaměřené především na získání návštěvnosti webových stránek (tedy obsahu mimo Facebook).
13. Obrázky a CTR
U Facebook reklam je ještě více než jinde složitější získat pozornost uživatele. Hlavním nástrojem k získání této pozornosti jsou právě obrázky. Obrázek vašeho inzerátu na facebooku by měl být ideálně horizontálně orientovaný, kontrastní a hlavně by se měl jakýmkoli způsobem odlišit. Ať už to jsou barvy, obsah obrázku nebo jiné úpravy (rámečky, šipky, …), zamyslete se, čeho si vaše cílová skupina všimne.
14. Obejďete Facebook…
…nastavte si vyšší denní limit a nechte Facebook zobrazovat vaše reklamy častěji. Až vyčerpá částku, kterou chcete za kampaň zaplatit, jednoduše ho zastavíte.
15. Facebook Ads PowerEditor
Tento program (plugin do prohlížeče Chrome) umožňuje offline správu reklam a dávkové nahrávání na Facebook. To se hodí hlavně pokud spravujete větší objem kampaní. Práce v editoru je mnohem rychlejší a pohodlnější než správa v klasickém okně prohlížeče.